۳ میلیون سرباز غایب داریم

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم تأکید کرد : وضعیت ۳ میلیون سرباز غایب در بازنگری قانون خدمت وظیفه مشخص خواهد شد.

۳ میلیون سرباز غایب داریم

به گزارش مملکت آنلاین، مهدی عسگری در مصاحبه با برنامه رویداد درباره وضعیت سربازی حرفه‌ای گفت: این مسئله از مطالبات جدی جوانان است تا فرایند خدمت نظام‌وظیفه به‌روزرسانی شود و عملاً به سمت سربازی حرفه‌ای حرکت کنیم تا ضمن افزایش کیفیت این بخش، به‌صورت بهینه از فرصت جوانی استفاده شود.

او با اشاره به پیگیری‌های صورت‌گرفته برای تحقق این افزود: نشست‌هایی با نیروهای مسلح برگزار شد و در نهایت طرحی مورد تصویب کمیسیون قرار گرفت و در نهایت ستاد کل نیروهای مسلح مکلف شد در طول برنامه پنجم در مورد فرایند نظام‌وظیفه بازنگری کند و اولویت‌هایی را نیز در نظر گیرد.
یکی از این ملاحظات کاهش مدت سربازی است و باتوجه ‌به شرایط کشور این مسئله مورد توجه می‌باشد و از طرفی نیاز به سرباز باید کاهش پیدا کند و به‌جای آن عضو گیری‌هایی برای پر کردن خلأ و نیاز به خدمات صورت گیرد و بستر این امر نیز فراهم شده است.
عسگری با اشاره به بسترسازی مالی برای تحقق این مسئله گفت: نیاز به سرباز در کشور اساساً باید کاهش پیدا کند.
او همچنین با اشاره به رشد دریافت حقوق سربازان هم گفت: در اوایل کار مجلس متوسط دریافت سربازان ۴۰۰ هزار تومان بود و با تغییراتی که در بودجه سنواتی صورت گرفت، سرباز متأهل ۹۰ درصد پایه را برای امسال دریافت می‌کند که حدود ۷ میلیون تومان می‌باشد.
این نماینده مجلس از پیگیری جدی این طرح خبر داد و افزود: جدا از نیازهای سربازان، برای تأمین هزینه‌های اولیه و نیز رفت‌وآمد نباید به خانواده متکی باشند و از طرفی بستر حرکت به سمت سربازی حرفه‌ای از طریق این منابع مالی فراهم می‌آید و ستاد کل نیروهای مسلح این امکان را دارد تا چنین تصمیمی را اتخاذ نماید.
او ادامه داد: نظرات دوستان در تنظیم این طرح باید لحاظ شود و سعی شده است مواردی که ممکن است مورد توافق نباشد، در متن مصوبه جای نگیرد و با مشورت‌های صورت‌گرفته این مهم باید به ستاد کل سپرده شود تا جزئیات را تنظیم نماید.
مجلس نیز به اصل بازنگری توجه کرده است و اولویت‌هایی را در نظر داشته اما چگونگی انجام اصلاحات به ستاد کل سپرده شده است.
عسگری افزود: سربازی ناپیوسته و پاره‌وقت نیزدر  برخی موارد وجود دارد و تعیین تکلیف مشمولان غایب ، بیش از ۳ میلیون نفر ، باید مورد نظر باشد که به شکل‌های مختلفی با محدودیت جدی مواجه‌اند و نیز مشمولان دارای سه فرزند و بیشتر دارندگان دو فرزند با سن ۳۵ سال نیز معاف می شوند.  

انتهای پیام/

ارسال نظر