رئیس جمهور در دیدار رئیس مجلس ازبکستان:

اجرای توافقنامه‌های به امضا رسیده میان ایران و ازبکستان سطح روابط را به افزایش خواهد داد

رئیس جمهور اشتراکات تمدنی و فرهنگی میان ایران و ازبکستان را زمینه مناسبی برای ارتقای همکاری‌های اقتصادی دانست و اظهار داشت: رشد روابط سیاسی و اقتصادی ایران و ازبکستان در سال گذشته، وضعیت را نسبت به قبل متفاوت کرده، اما ظرفیت‌های موجود ایجاب می‌کند برای ارتقای روابط تلاش مضاعف داشته باشیم.

اجرای توافقنامه‌های به امضا رسیده میان ایران و ازبکستان سطح روابط را به افزایش خواهد داد

به گزارش مملکت آنلاین، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز شنبه در دیدار آقای «نورالدین جان اسماعیل‌اف» رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان، گفت: ۱۸ توافقنامه و تفاهمنامه همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان به امضا رسیده که تسریع در اجرایی شدن آنها سطح روابط را به شدت افزایش خواهد داد.
رئیس جمهور در ادامه افزود: تبادل تجربیات میان مجالس ایران و ازبکستان گامی مؤثر و مثبت در جهت توسعه روابط میان دو کشور خواهد بود.
رئیسی اشتراکات تمدنی و فرهنگی میان ایران و ازبکستان را زمینه مناسبی برای گسترش و ارتقای همکاری‌های تجاری و اقتصادی دانست و اظهار داشت: اگر چه رشد روابط سیاسی و اقتصادی ایران و ازبکستان در سال گذشته وضعیت را نسبت به قبل متفاوت کرده، اما ظرفیت‌های موجود در دو کشور ایجاب می‌کند برای ارتقای روابط اقتصادی و تجاری دوطرف، تلاش مضاعف داشته باشیم.
«نورالدین جان اسماعیل‌اف» رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان نیز در این دیدار با تمجید از سیاست خارجی آیت‌الله رئیسی در اولویت‌دهی به توسعه روابط با همسایگان، گفت: در ازبکستان نیز منطبق با این سیاست اصولی، در جریان اصلاح قانون اساسی، توسعه روابط با همسایگان در اولویت قرار گرفته است.
رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان با بیان اینکه پارلمان‌های دو کشور باید در توسعه همکاری‌های دولت‌ها نقش موثری ایفا کنند، تصریح کرد: اطمینان می‌دهم پارلمان ازبکستان همه امکانات و ظرفیت‌های خود را در راستای اجرایی شدن توافقات میان دو کشور به کار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر