۱۰ روز دیگر قیمت بلیت هواپیما مشخص می‌شود

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه افزایش قیمت بلیت هواپیما تا ۱۰ روز آینده مشخص خواهد شد، گفت: انجمن شرکت‌های هواپیمایی با توجه به نرخ دلار، پیشنهاد افرایش ۱۰۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما را مطرح کرده که شورای‌عالی هواپیمایی هنوز با آن موافقت نکرده است.

۱۰ روز دیگر قیمت بلیت هواپیما مشخص می‌شود

به گزارش مملکت آنلاین، محمد محمدی بخش امروز در جمع خبرنگاران با تکذیب موافقت سازمان هواپیمایی با افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما، اظهار داشت: فعلاً این پیشنهاد در شورای‌عالی هواپیمایی در حال بررسی است و تا ۱۰ روز دیگر تکلیف را مشخص خواهیم کرد.

وی درباره نحوه تعیین قیمت بلیت هواپیما، گفت: قانون‌گذار تکلیف قیمت بلیت را مشخص کرده است. تعیین نرخ خدمات پیش‌تر بر اساس نظر سازمان هواپیمایی بود، اما از سال ۹۵ تا ۹۹ موضوع نرخ‌گذاری حذف و آزادسازی قیمت‌ها در دستور کار قرار گرفت.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: در حال حاضر موضوع قیمت‌گذاری با ابلاغ رییس جمهوری بر عهده ستاد تنظیم بازار است و تا مسیر سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده و تنظیم بازار را طی نکند، ابلاغ نخواهد شد.

محمدی بخش ادامه داد: سال گذشته با افزایش نرخ ۳۰ درصدی در سازمان هواپیمایی موافقت شد، اما به دلایلی ابلاغ نشد و از اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ متوقف مانده است.

وی درباره اینکه چرا پیشنهاد افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما به ۱۰۰ درصد افزایش یافت؟ پاسخ داد: طبعاً مولفه‌های قیمت‌گذاری را سازمان هواپیمایی بهتر از هر دستگاهی می‌داند؛ بر اساس استاندارهایی که وجود دارد نظر ما در سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی بود؛ اما برای ۱۴۰۲ پیشنهاد انجمن هواپیمایی نسبت به قیمت‌های دی ماه ۱۴۰۰، افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت بلیت است که هنوز در سازمان هواپیمایی درباره این میزان افزایش به نتیجه نرسیده‌ایم.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، پیشنهاد افزایش قیمت با توجه به قیمت‌های جهانی قطعات هواپیما و افزایش هزینه تعمیر و نگهداری هواپیماها است.

محمدی بخش توضیح داد: طی ۱۰ روز آینده پیشنهاد انجمن هواپیمایی با حضور اعضا بررسی و قیمت توافق شده به ستاد تنظیم ارسال می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر