بازدید جمعی از دانشجویان ژاپنی از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

جمعی از دانشجویان ژاپنی از تالارهای هفتگانه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کردند.

بازدید جمعی از دانشجویان ژاپنی از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

به گزارش مملکت آنلاین، به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، امروز دوشنبه 8 اسفندماه 1401، جمعی از دانشجویان ژاپنی میهمان دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از تالارهای هفتگانه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کردند.
این گروه از دانشجویان متشکل از 9 دانشجو و 2 سرپرست و در قالب  تبادل دانشجویی با بنیاد صلح ساساکاوای ژاپن وارد ایران شده اند.
در جریان این بازدید دانشجویان از وقایعی که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن جنگ تحمیلی و پیشرفت های چهل ساله جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند.
لئو ماتسوکا دانشجوی مطالعات حقوقی از دانشگاه توکیو در پایان این بازدید در مصاحبه با خبرنگار موزه گفت: در این مجموعه عظیم اتقاقات و وقایع جنگ علیه ایران بسیار واقع گرایانه و زیبا به تصویر کشیده شده است و در مقایسه با سایر موزه های جنگ و صلحی که تا کنون دیدم بسیار متقاوت بود.
ماتسوکا همچنین گفت: بهترین و جذابترین فضاهای موزه قسمت هایی چون میدان مین و اتاق بمباران بود که از لحاظ عاطفی و روحی مخاطب را درگیر می کرد و مهم ترین بخش موزه که من را بسیار تحت تاثیر قرار داد قسمت نقش رسانه های بیگانه در پوشش اخبار و اطلاعات جنگ تحمیلی علیه ایران بود.
لازم به ذکر است در نهمین دوره تبادل دانشجویی با بنیاد ساساکاوای ژاپن، دانشجویانی از دانشگاه های مختلف در رشته های روابط بین الملل، سیاست بین الملل، حقوق بین الملل، زبان فارسی و اردو به کشور عزیزمان سفر کرده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر