امیرعبداللهیان: روابط تهران با مصر و اردن تقویت خواهد شد

وزیر خارجه کشورمان در اظهاراتی گفت که در آینده سوءتفاهم ها برطرف می شود و روابط ایران با کشورهای منطقه از جمله مصر و اردن تقویت خواهد شد.

امیرعبداللهیان: روابط تهران با مصر و اردن تقویت خواهد شد

به گزارش مملکت آنلاین،حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران که اخیرا به عراق سفر کرده بود در گفت وگو با الوفاق درخصوص پیگیری ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت: یکی از مسائل اساسی که در گفت وگو با مقامات عراقی به آن پرداختیم، پرونده ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس است و مسئولان عراقی نیز اهتمام ویژه به این موضوع دارند.

وی گفت که مساله مهم در این پرونده این است که آمران و عاملان این عملیات تروریستی برای همه شناخته شده هستند و امیدواریم که روند پیگیری این موضوع به طور اساسی ادامه داشته باشد.

امیر عبداللهیان درخصوص آخرین تحولات مذاکرات تهران و ریاض و تلاش بغداد برای بهبود روابط میان ایران و مصر و اردن گفت: صفحه جدیدی در روابط ایران و کشورهای منطقه باز شده است و این در راستای سیاست خارجی ایران در دولت ابراهیم رئیسی است و کشور و حکومت های منطقه این پیام را به خوبی دریافت کردند.

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران رویکرد مثبتی دارد و معتقد است که از طریق همکاری مداوم با کشورهای همجوار و منطقه، شاهد گشایش زیادی در آینده خواهیم بود.

وی گفت که سوتفاهم ها برطرف خواهد شد و روابط ایران با کشورهای منطقه از جمله مصر و اردن تقویت خواهد شد و درخصوص عربستان نیز دستورکار جدی داریم.

امیرعبداللهیان درخصوص برگزاری نشست میان ایران، روسیه، سوریه و ترکیه نیز گفت که ما در این خصوص توافق نظر داریم و در سطح دیپلماتیک هماهنگی هایی باهم داریم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر