۱۳۰۰ میلیارد تومان مالیات‌ معوق یک شرکت تجاری وصول شد

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: در یک پرونده مربوط به فرار مالیاتی، ۸۳۵ دستگاه انواع خودروی خارجی به عنوان دارایی برای وصول مالیات یک شرکت تجاری معرفی شد که ارزش تقریبی این خودروها یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است و بر این اساس، مالیات معوق به حساب خزانه واریز شد.

۱۳۰۰ میلیارد تومان مالیات‌ معوق یک شرکت تجاری وصول شد

به گزارش مملکت آنلاین از مرکز رسانه قوه قضاییه، علی القاصی مهر افزود: دادگستری تهران در یک پرونده مربوط به فرار مالیاتی یک هلدینگ تجاری که در سال ۹۸ منحل شده است، یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مالیات معوق به حساب خزانه اقدام کرده است.

وی اظهارداشت: در این پرونده ۸۳۵ دستگاه خودرو برای وصول مطالبات یک شرکت تجاری معرفی شده است که با اقدامات دادگستری استان تهران مزایده ۷۰۰ دستگاه خودرو برگزار و ۹۰۳ میلیارد تومان از بدهی مالیاتی این شرکت به خزانه واریز شده است و مزایده ۱۳۵ دستگاه دیگر با اقدامات قضایی در روزهای آتی برگزار می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران اظهار داشت: در این پرونده مدیرعامل هلدینگ تجاری ۸۳۵ دستگاه انواع خودروی خارجی را به عنوان دارایی برای وصول مالیات شرکت معرفی می‌کند که این خودروها توسط سازمان امور مالیاتی توقیف می‌شوند.

به گفته القاصی مهر در شرایطی که شرکت‌های تابعه هلدینگ تجاری نسبت به توقیف این خودروها اعتراض و اعلام می‌کنند که این خودروها در مالکیت هلدینگ منحل شده قرار ندارند و خواستار رفع توقیف خودروها می‌شوند؛ دادگستری استان تهران با بررسی استدلال‌ها و مستندات ضمن تایید مالکیت هلدینگ منحل شده نسبت به خودروهای توقیفی، اعتراض شرکت‌های تابعه را غیرقانونی تشخیص داد.

مقام عالی دادگستری استان تهران افزود براساس کارشناسی‌های انجام شده در دادگستری استان تهران ارزش تقریبی خودروهای توقیفی ۱۳۰۰ میلیارد تومان ارزیابی شد که از محل فروش این خودروها حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان از مالیات معوق وصول شده است.

براساس این گزارش، پیش از این حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در دیداری که با مدیران امور مالیاتی کشور در ۱۳ دی‌ برگزار شده بود، دستورها و توصیه‌هایی در راستای ارتقا و بهبود فرایندها و رویه‌های مالیاتی و تحقق مالیات‌ستانی عادلانه صادر کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر