تعرفه قبوض گاز پرمصرف‌ها دو برابر شد

مسئول امور تعرفه‌های شرکت ملی گاز از صدور قبض‌های دو برابری برای مشترکین پر مصرف و به عبارتی بد مصرف گاز خبر داد.

تعرفه قبوض گاز پرمصرف‌ها دو برابر شد

به گزارش مملکت آنلاین، گودرزی با اشاره به بند میم تبصره یک قانون بودجه و بند کاف تبصره ۱۵ قانون بودجه دولت مبنی بر اصلاح الگوی مصرف گفت: از ۱۶ آذر ماه تعرفه‌ها اصلاح شده و سه پله اول هیچ گونه افزایش تعرفه نداشته اند، اما پله‌های یازده و دوازده ما که مشترکین بسیار پرمصرف ما و در اصطلاح بدمصرف هستند به ترتیب به ازای هر متر مکعب ۵ هزار و ۶ هزار تومان هزینه‌ی بیشتری باید پرداخت کنند.

وی افزود: بر اساس تعرفه جدید کسانی که در پله ۱۰ هستند ۴۶۷ هزار تومان پرداخت می‌کنند و اگر برسند به پله ۱۱ صورت حساب آن‌ها ۹۳۶ هزار تومان چیزی حدود دو برابر می‌شود.
مسئول امور تعرفه‌های شرکت ملی گاز تصریح کرد: طبق پایشی که انجام شده از ۱۶ آذر ماه که اصلاحات انجام شده تقریبا انتظارات ما برآورده شده و بیشتر اقشار جامعه با صرفه جویی در سه پله اول قرار گرفتند که ۶۰ درصد مصرف کنندگان با مصرف ۲۷ درصدی در این سه پله قرار دارند. 
گودرزی گفت: ۳۸ درصد صورت حساب‌های ما برای پله‌های چهار تا ۱۰ صادر شده است که این مشترکین ۶۷ درصد مصرف گاز را به خود تخصیص داده اند.
مسئول امور تعرفه‌های شرکت ملی گاز بیان کرد: حدود دو درصد صورت حساب‌ها مربوط به مشترکین پله‌های یازده و دوازده می‌باشد که نزدیک ۶ درصد حجم گاز را به خودشان تخصیص داده اند.
وی تصریح کرد: نکته قابل تامل اینکه برای ۶۰ درصد از مشترکین که مصرف متعارف داشته اند قبض زیر ۳۰ هزار تومان برایشان صادر شده است و برای ۳۸ درصد دیگر که پله چهار تا ۱۰ ما هستند بین ۳۰ هزار تومان تا نزدیک ۴۷۰ هزار تومان صورت حساب به ازای هر واحد صادر شده است.
مسئول امور تعرفه‌های شرکت ملی گاز در خصوص برخی قبوض نا متعارف برای برخی مشترکین تصریح کرد: با بررسی صورت گرفته مشخص شد که برخی مشترکین در منازل با ایجاد مشاغل خانگی مثل پختن رب مصرف گازشان افزایش یافته که این افراد می‌بایست برای مصارف غیر خانگی اشتراک مجزا بگیرند و اشتراک گاز هزینه زیادی ندارد، هزینه یک اشتراک عادی گاز حول و حوش ۲۱۱ هزار تومان هست.

انتهای پیام/

ارسال نظر