مدارس و ادارات این استان در اولین روز بهمن تعطیل شد

مدارس و ادارات این استان در اولین روز بهمن تعطیل شد.

مدارس و ادارات این استان در اولین روز بهمن تعطیل شد

به گزارش مملکت آنلاین، باز هم مدارس، ادارات، دانشگاه ها و بانک های چند استان تعطیل شد.

استان همدان

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان اعلام کرد: به علت سرمای شدید و مدیریت مصرف گاز، مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی سراسر استان فردا -شنبه یکم بهمن‌ماه- در نوبت صبح تعطیل است و آموزش ها به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد صورت می گیرد.

مقتضی است؛ مدیران مدارس اهتمام ویژه در مدیریت سیستم های گرمایشی و موتورخانه‌های مدارس را داشته باشند.

استان چهارمحال و بختیاری

بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، باتوجه به برودت هوا و شرایط نامساعد جوی و به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف گاز و کاهش مخاطرات اقلیمی حسب موافقت استاندار محترم کلیه ادارات، سازمان‌ها، نهادها، ارگان‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی و بانک‌ها (مشمول تعطیلی پنجشنبه ها) به استثنای ادارات خدمات‌رسان و مراکز بهداشتی به غیر از شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و فلارد، روز شنبه مورخ یکم بهمن ماه، از ساعت ۹ آغاز به کار خواهند کرد.

همچنین کلیه مراکز آموزشی سراسر استان، فعالیت خود را از ساعت ۹ آغاز خواهند کرد.

استان مرکزی

بر اساس تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا و با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر سکون نسبی هوا تا فردا و روند افزایشی شاخص آلودگی هوا و احتمال پایداری نسبی هوا ‌تمامی مدارس ابتدایی شهرهای اراک، شازند و ‌مهاجران فردا یکم بهمن ماه در نوبت صبح و عصر به صورت غیرحضوری فعالیت آموزش خود را پیگیری می‌کنند.

استان همدان

آموزش و پرورش استان همدان اعلام کرد: به علت سرمای شدید و مدیریت مصرف گاز، مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی سراسر استان فردا (شنبه یکم بهمن‌ماه) در نوبت صبح تعطیل و آموزش‌ها به صورت مجازی است.

استان قزوین

باتوجه به تصمیمات کمیته اضطرار آلودگی هوای استان، روز شنبه اول بهمن ماه ۱۴۰۱ تمامی مدارس نوبت صبح و عصر شهر قزوین، اقبالیه، محمودآباد نمونه، شهر تاکستان به صورت مجازی برگزار خواهد شد و این امر شامل مدارس روستایی نیست.

بنابراین خبر کلیه مدارس شهرستان البرز در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر در تمامی مقاطع تحصیلی مجازی است.

فعالیت سایر مدارس مناطق استان به صورت حضوری خواهد بود و همچنین حضور عوامل اجرایی در مدارس الزامی نیست.

بنابر اعلام روابط عمومی آموزش و پرورش قزوین، درباره استفاده از سیستم گرمایشی تمامی مراکزی که به صورت غیرحضوری است می‌بایست طبق شیوه‌نامه‌های ابلاغی عمل شود.

استان اصفهان

بنا بر تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای اصفهان فعالیت مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ۹ شهر استان اصفهان شنبه و یکشنبه غیرحضوری و ادارات و بانک‌ها شنبه یکم بهمن دور کاری است.

همچنین در این راستا کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان مصوب کرد تا تمامی دانشگاه ها، مدارس و مراکز آموزشی در شهرستان های اصفهان، فلاورجان، خمینی شهر، برخوار، مبارکه، لنجان و نیز بخش های مرکزی شهرستان های شاهین شهر و نجف آباد و شهر سجزی در روزهای شنبه و یکشنبه غیرحضوری شوند و امتحانات دانشگاه ها مطابق برنامه قبلی کماکان برگزار خواهد شد.

دورکاری کلیه ادارات، دستگاه های اجرایی و بانک ها در روز شنبه یکم بهمن ماه در مناطق یاد شده از دیگر مصوبات این کمیته است.

استان البرز

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: شنبه، یکم بهمن‌ماه تمامی مقاطع تحصیلی مدارس البرز غیرحضوری است‌.

افضلی افزود: شنبه، یکم بهمن‌ماه همه مقاطع تحصیلی مدارس البرز به علت آلودگی هوا غیرحضوری و مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌ها تعطیل هستند.

وی بیان کرد: دانشگاه‌ها و ادارات استان طبق روال عادی دایر خواهند بود.

استان کرمانشاه

افشین یگانه اظهار کرد: فعالیت تمام مقاطع تحصیلی مدارس در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر ۱۰ شهرستان استان کرمانشاه به دلیل سرمای شدید هوا در روز شنبه اول بهمن ماه تعطیلی و غیرحضوری دنبال خواهد شد.

وی افزود: تعطیلی مدارس استان کرمانشاه شامل شهرستان‌های گیلانغرب، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و ثلاث باباجانی نمی‌شود و فعالیت مدارس و ادارات در این چهار شهرستان به روال عادی خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استاندای کرمانشاه تصریح کرد: فعالیت مدارس استان در روز شنبه به صورت غیرحضوری و در بستر پیام رسان «شاد» ادامه می‌یابد.

یگانه همچنین درباره فعالیت ادارات و بانک‌ها، گفت: به دلیل برودت هوا ساعت کاری ادارات و بانک‌های استان (به استثنای چهار شهرستان مذکور) در روز شنبه از ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود اما این تأخیر شامل دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی نخواهد بود.

وی ادامه داد: نحوه فعالیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان در روز شنبه هم با نظر رؤسای دانشگاه خواهد بود.

استان خراسان شمالی

تقی ولیان با اشاره به برگزاری آخرین ستاد مدیریت بحران خراسان شمالی، اظهار کرد: در این جلسه تصمیماتی برای هفته آتی اتخاذ شد؛ البته تصمیمات هر ۲۴ ساعت اعلام می‌شود.

سخنگوی ستاد مدیریت بحران خراسان شمالی ادامه داد: از روز شنبه ساعت کاری ادارات از ۹:۳۰ تا ۱۴:۳۰ است و فعالیت گرمایش آنان با سوخت جایگزین تا حد امکان باید انجام شود.

وی افزود: کلیه شعب بانکی فعال خواهند شد و از ۹:۳۰ الی ۱۳:۳۰ باز هستند.

ولیان گفت: مدارس شهری به صورت مجازی فعالیت می‌کنند و مدارس روستایی فعالیت حضوری دارند.

وی افزود: بازگشایی دانشگاه‌ها از ۸ بهمن خواهد بود.

ولیان تصریح کرد: فعالیت جایگاه‌های سوخت CNG در بجنورد، شیروان، اسفراین دو جایگاه سوخت و در سایر شهرستان‌ها فقط یک جایگاه مجاز به فعالیت است.

استان کردستان

به پیشنهاد ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و موافقت استاندار کردستان و به دلیل سرما و برودت هوا، مراکز پیش دبستانی و مدارس تمامی مقاطع تحصیلی استان کردستان در روز شنبه یکم بهمن ماه سال جاری در هر دو نوبت صبح و عصر به صورت غیر حضوری خواهد بود.

گفتنی است کلاس های آموزشی در بستر فضای مجازی (شاد) برگزار می شود.

استان قزوین

با اعلام کارگروه اضطرار شهرستان قزوین ، همه مقاطع تحصیلی مناطق ۱و ۲ در شهرهای قزوین، اقبالیه و محمود آباد غیرحضوری شد.

البته روستاهای مناطق ۱ و ۲ و سایر بخش ها از جمله کوهین کلاس درس حضوری دایر خواهد بود.

با توجه بر قرارگیری شاخص آلودگی هوا در وضعیت قرمز مدارس شهرستان البرز در همه مقاطع، فردا تعطیل و همه کلاس‌ها به صورت مجازی و غیر حضوری تشکیل خواهد شد.

کمیته اضطرار آلودگی هوا از هم استانی ها به ویژه گروه‌های حساس از جمله کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی، عروقی و تنفسی و سالمندان خواسته ضمن رعایت توصیه‌ های خود مراقبتی، در صورت عدم ضرورت از ورود به محیط‌های شهری و فضای باز جداً خودداری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر