۱۹۸ دلال ارزی دیگر در تهران دستگیر شدند

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۱۹۸ نفر از دلالان و اخلاگران بازار ارز در هفته‌های اخیر خبر داد.

۱۹۸ دلال ارزی دیگر در تهران دستگیر شدند

به گزارش مملکت آنلاین، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح مشترک رعد و کاشف پلیس پایتخت که پیش  از ظهر امروز در مقر پلیس آگاهی تهران بزرگ به اجرا درآمد، با حضور در جمع خبرنگاران درباره اقدامات پلیس در بازار ارز و برخورد با سوداگران و دلالان گفت: در حدود یک ماه گذشته و هفته‌های اخیر با توجه به فضای پیش آمده در بازار ارز، پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ نیز با هماهنگی بانک مرکزی وارد عمل شده و اقدام به برخورد با دلالان و اخلالگران بازار ارز کرد.

وی با بیان اینکه این افراد با اقداماتی نظیر اعلام قیمت‌های صوری، انجام معاملات صوری، قیمت گذاری کاذب، معاملات فردایی و ... سبب افزایش قیمت ارز شده بودند، گفت: در همین راستا نیز تاکنون ۱۰ مرحله طرح برای مقابله با دلالان و اخلالگران ارزی به اجرا درآمده که در جریان آن ۱۹۸ نفر از دلالان و افراد سودجو و فرصت‌طلب که اقدام به ایجاد اخلال در بازار کرده بودند، شناسایی و بازداشت شدند. 

رحیمی با بیان اینکه برخی از این افراد در فضای مجازی نیز فعالیت داشتند، گفت: ۶۹ نفر از دستگیر شدگان جزو گردانندگان و مدیران ۹۲ صفحه و حساب کاربری در فضای مجازی بودند. برخی از صفحات نیز از خارج از کشور هدایت می‌شدند که مورد شناسایی قرار گرفتند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه در اجرای این طرح بر واحدهای صنفی و صرافی‌ها نیز نظارت می‌شود، گفت: در همین راستا نیز ۱۵ واحد صنفی که در حوزه معاملات ارزی، معاملات فردایی و صوری و ایجاد اخلال نقش داشتند پلمب شدند.، تعدادی دیگر نیز اخطار دریافت کردند.

رحیمی با اشاره به تشکیل ۳۸ پرونده اخلال ارزی برای دلالان ارز گفت: دو میلیون و ۵۸۱ هزار انواع واحد ارز نیز از این افراد کشف شده که ارزش آن بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان است.

به گفته وی از افراد دستگیر شده ۱۸۰ دستگاه گوشی تلفن همراه و ۱۰ دستگاه لپ تاپ کشف شده است. در میان دستگیر شدگان نیز تعدادی از سرشاخه‌های اصلی قرار دارند که این افراد از اتوبوس، مسجد و ... نیز برای فعالیت و تحقق اهداف خود سوءاستفاده کرده بودند. 

رحیمی تاکید کرد: اجرای چنین طرح‌هایی با مشارکت بانک مرکزی همچنان در سطح پلیس پایتخت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر