بخشنامه جدید مالیاتی: اصلاحیه ضوابط اجرایی موضوع ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم ابلاغ شد

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با صدور بخشنامه‌ای اصلاحیه ضوابط اجرایی موضوع ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم را جهت اجرا به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ کرد.

بخشنامه جدید مالیاتی: اصلاحیه ضوابط اجرایی موضوع ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم ابلاغ شد

به گزارش مملکت آنلاین از سازمان امور مالیاتی کشور، در بخشنامه صادره از سوی داود منظور آمده است: پیرو بخشنامه شماره ۲۱۰/۹۹/۹ در ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ به پیوست اصلاحیه ضوابط اجرایی موضوع ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم که به امضای وزرای امور اقتصادی و دارایی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش‌وپرورش رسید.

بر اساس این گزارش، مبنی بر اینکه عبارت کلیه وجوه پرداختی یا کمک‌های غیرنقدی بلاعوض اشخاص شرکت‌ها و مؤسسات به بنیادهای حامیان در دانشگاه‌ها مؤسسات آموزش عالی پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری که به‌منظور، تعمیر، تجهیز، احداث یا تکمیل بناها و تأسیسات و کلیه امور پژوهشی فناوری و فرهنگی مؤسسات فوق پرداخت شده و به تأیید وزارت علوم تحقیقات و فناوری رسیده باشد، به بند ۲ ضوابط اجرایی ماده مذکور اضافه می‌شود که برای اجرا ارسال می‌شود.

لازم به ذکر است که بنیادهای حامی دانشگاهی سازمان‌های مردم‌نهاد دارای پروانه فعالیت تشکل مردم‌نهاد از وزارت کشور هستند که جمع‌آوری و سازماندهی کمک‌های خیرین را در سطح دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی انجام می‌دهند.

اصلاحیه ضوابط اجرایی موضوع ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم را اینجا مشاهده کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر