وزیر نفت: سهمیه سوخت استان سیستان و بلوچستان را افزایش دادیم

وزیر نفت از افزایش سهمیه سوخت استان سیستان و بلوچستان با وجود گلایه نمایندگان این استان از کمبود سوخت در استان خبر داد و گفت: بیشتر از سال گذشته سوخت به این استان تخصیص داده‌ایم و سوخت مایع مورد نیاز استان ۱۴ درصد بیشتر از سال گذشته تامین می‌شود.

وزیر نفت: سهمیه سوخت استان سیستان و بلوچستان را افزایش دادیم

به گزارش مملکت آنلاین، جواد اوجی، وزیر نفت که در کمیسیون انرژی مجلس حاضر شده بود گفت: جلسه کمیسیون انرژی به طرح سوالات نمایندگان از اینجانب و مجموعه وزارت نفت اختصاص داشت که بخشی از سوالات نمایندگان در رابطه با موضوع تامین بنزین و گازوئیل در استان‌های مرزی به‌ویژه سیستان و بلوچستان بود، این در حالی است که روزانه ۱.۲ میلیون لیتر بیشتر از سال گذشته سوخت به این استان تعلق داده‌ایم و سوخت مایع مورد نیاز استان ۱۴ درصد بیشتر از سال گذشته تامین می‌شود، ضمن آنکه سیستان و بلوچستان تنها استانی است که تجهیزات مربوط به احداث جایگاه‌های سی. ان. جی را به‌صورت رایگان در اختیار سرمایه‌گذاران آنجا برای ایجاد جایگاه قرار داده‌ایم و یک سری جایگاه‌های سیار برای رفع معضل سوخت‌رسانی در استان قرار داده‌ایم.

براساس گزارش خانه ملت، وی در رابطه با کاهش سهمیه سوخت آزاد نیز توضیح داد: این کاهش سهمیه در سراسر کشور صورت گرفته است تا بتوانیم مصرف سوخت را مدیریت کنیم و همین اقدام منجر به صرفه‌جویی ۱۰۰ میلیون لیتر سوخت شده است، البته مقرر شد؛ کمیته‌ای متشکل از نمایندگان کمیسیون انرژی، نمایندگان سوال‌کننده و مدیران وزارت نفت به سیستان و بلوچستان جهت بررسی وضعیت تامین سوخت از نزدیک، سفر کنند تا در ادامه مجددا موضوعات مطرح شده مورد بررسی قرار گیرد.

وزیر نفت با بیان اینکه سال جاری پروژه‌های گازرسانی خوبی در این استان به بهره‌برداری رسیده است، مطرح کرد: در رابطه با نفت سفید نیز افزایش سهمیه نفت سفید مازاد استان مصوب شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر