وزیر نفت در حاشیه جلسه هیات دولت:

۱۲ پله برای مصرف گاز تعیین شده که تعرفه سه پله تغییری نخواهدکرد

وزیر نفت از تعیین ۱۲ پله برای مصرف گاز خبر داد .

۱۲ پله برای مصرف گاز تعیین شده که تعرفه سه پله تغییری نخواهدکرد

به گزارش مملکت آنلاین، جواد اوجی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت اظهار کرد: هوا سرد شده است و ۱۷_۱۸ استان یخبندان داریم. پیش بینی ما این است که امسال هوا سردتر از سال قبل خواهد بود و کاهش شدید دما را داریم، بنابراین تدابیر خوبی از سوی همکاران من در صنعت نفت و گاز انجام شده تا زمستان بدون چالشی داشته باشیم در حال مدیریت مصرف هستیم.

وی ادامه داد:  هفته گذشته مصوبه خیلی خوبی در هیات دولت درباره تعرفه مشترکان پرمصرف داشتیم . تعرفه گاز مشترکین که خارج از الگو، مصرف می کنند افزایش یافت. ما۱۲ پله برای مصرف گاز تعیین کردیم که پله اول تا سوم افزایش قیمت نداشته است که این سه پله حدود ۶۰ تا۷۰ درصد مصرف کنندگان می شوند. از پله چهار افزایش قیمت را داریم. تعرفه کسانی که خیلی بیشتر از الگو مصرف می کنند، افزایش می یابد و این مشترکین نقره داغ می شوند و آنها از دولت گله مند نشوند چون عدالت نیست، کسانی الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، بهای کسانی را بدهند  که در منزل سونا دارند.

وزیر نفت خاطر نشان کرد: روی صحبت ما با کسانی است که مصرف آنها بیشتر از الگوی مصرف است و در پلکان های آخری هستند که تعرفه آنها همان قیمتی است که گاز  تهیه می شود.

اوجی با اشاره به تکمیل گازرسانی به استان خراسان جنوبی گفت: این استان به صورت کامل به شبکه گازرسانی کشور متصل شد.

وزیر نفت درباره جدا شدن اقتصاد کشور از درآمدهای نفتی بیان کرد: تیم اقتصادی دولت کار می کنند، ولی بودجه هنوز نهایی نشده است. یک نگاه این است که اقتصاد کشور تا حد امکان از درآمدهای نفتی جدا شود.

وی درباره نشست همکاری ایران و چین در زمینه انرژی نیز گفت:  تصمیمات، تفاهم ها و توافقات خیلی خوبی در زمینه توسعه میادین نفتی و گازی به خصوص در میادین مشترک و احداث مجتمع های پتروشیمی بدست آمده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امسال احتمال قطع گاز وجود دارد؟ بیان کرد: امسال سوخت هیچ‌واحد صنعتی را قطع نخواهیم کرد اگر صنایع گاز آنها کم شود، سوخت مایع با نرخ گاز در اختیار آنها قرار می دهیم، بنابراین فعالیت صنایع در فصل سرد متوقف نخواهد شد.

اوجی درباره اقدامات وزارت نفت برای تهیه سوخت پاک اظهار کرد: دولت سیزدهم کیفی سازی سوخت را دنبال می کند. در ۱۰ پالایشگاه فعلی که روزانه ۱ میلیون و۷۰۰ هزار بشکه نفت فرآوری می شود، کیفی سازی سوخت را به جد شروع کرده ایم و اولین برنامه ما هم آماده بهره برداری است. در پالایشگاه اصفهان، به میزان ۱۵ میلیون لیتر در روز گازوییل آماده بهره برداری است. سایر پالایشگاه ها را هم دستور کار داریم. پالایشگاه شازند و ستاره خلیج فارس تولید یورو۵ را انجام می دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر