ایران یکی از پنج کشور اول تولیدکننده لوستر به شمار می‌رود

رئیس اتحادیه لوستر تهران گفت: تولیدات لوستر و چراغ های روشنایی و تزیینی ایرانی به دلیل کیفیت مطلوب در جهان زبانزد است و ایران جزو پنج کشور برتر جهان در این صنعت به حساب می‌آید.

ایران یکی از پنج کشور اول تولیدکننده لوستر به شمار می‌رود

به گزارش مملکت آنلاین، حمیدرضا منافی در جریان افتتاح بیست و هشتمین نمایشگاه لوستر و چراغ های روشنایی و تزئینی تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گرچه آمار بیش از ۱۰ میلیون دلاری به عنوان صادرات سالیانه رسمی این صنعت عنوان می‌شود، اما بخش عمده‌ای از صادرات به صورت غیر رسمی و مسافری است که جایی ثبت نمی شود.

وی گفت: روسیه، عراق، افغانستان، کشورهای اروپای شرقی و حتی اروپایی غربی، عمده واردکنندگان لوستر های ایرانی و بازارهای هدف صادراتی تولید کنندگان ما هستند.

این مقام صنفی با اشاره به دعوت از هیات‌های تجاری خارجی برای حضور در این دوره از نمایشگاه، خاطرنشان کرد: هدف بلندمدت ما توسعه صادرات این محصولات است.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: بین ۱۰ تا ۲۰ درصد محصولات موجود در بازار از دیگر کشورها وارد می شود که به طور عمده کالاهای واسطه هستند.

منافی افزود: در سال‌های گذشته شاهد ورود محصولات آماده این صنعت به کشور بودیم، اما با توجه به کیفیت تولیدات داخلی و همچنین قیمت های رقابتی آنها، امکان رقابت چندانی با تولیدات ایرانی نداشتند.

رئیس اتحادیه لوستر تهران اضافه کرد: صنعت لوستر چند ماهی است که از صنعت چینی و بلور جدا شده است،اما قدمتی بیش از نیم قرن دارد و ۶۵۰ تولید کننده در این صنعت فعال هستند.

وی تاکید کرد: تالارداران و هتل‌داران مشتریان عمده محصولات این صنعت هستند، با این حال تولیدکنندگان آمادگی دارند مطابق با سلایق و علایق مشتریان به تولید کالا بپردازند.

انتهای پیام/

ارسال نظر