۸۵ درصد قطعات لوازم خانگی در داخل تولید می‌شود

عضو هیئت مدیره انجمن لوازم خانگی گفت:حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد قطعات مورد نیاز صنعت لوازم خانگی در داخل کشور تولید می‌شود.

۸۵ درصد قطعات لوازم خانگی در داخل تولید می‌شود

به گزارش مملکت آنلاین، محمدحسین فهیمی درباره عمق ساخت داخل گفت: اصولا در عمق ساخت داخل برای تک تک محصولات متفاوت است و کمترین محصولی که اکنون عمق کمتر در ساخت داخل دارد؛ تلویزیون است.

وی گفت: به واسطه شرایط خاصی که تولید تلویزیون دارد ۳۵ تا ۴۰ درصد آن از خارج وارد کشور می‌شود و حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد عمق ساخت داخل دارد، اما در محصولات دیگر به طور متوسط تا حدود ۸۰، ۸۵ درصد می‌توانیم بگوئیم از نظر تعداد قطعات، عمق ساخت داخل داریم

فهیمی گفت: از نظر ارزش ریالی شاید به طور متوسط می‌توانیم بگوئیم این بخش حدود ۳۰ درصد ارزبری دارد.

این تولیدکننده لوازم خانگی افزود:به دلیل مشکلات تامین ورق فولادی چندین بار پیشنهاد داده ایم در حوزه تولید ورق‌های پیش رنگ صنعت لوازم خانگی، واحد ایجاد کنیم؛ مقدار مصرف ماهیانه صنعت لوازم خانگی از ورق‌های رنگی حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد محصولات است آن هم به واسطه استفاده از رنگ در محصولات.

وی افزود: درباه اقلام پلیمری هم اگر در داخل کشور تولید شود ارزبری آن از بین خواهد رفت و اگر در داخل کشور یافت نشود مجبور هستیم از خارج وارد کشور کنیم.

عضو هیئت مدیره انجمن لوازم خانگی اضافه کرد: تقریبا تنها اقلامی را که از خارج، وارد کشور می‌کنیم اقلامی است که صرفه اقتصادی تولید در داخل را ندارد، و این به آن معنی نیست که دانش فنی آن را نداشته باشیم، چون صددرصد محصولات را می‌توانیم در داخل کشور تولید کنیم با کیفیت مناسب حتی کمپرسور، موتور و غیره.

فهیمی تصریح کرد: ادعای این را  که شماره یک دنیا در تولید هستیم نداریم و قطعا از نظر کیفیت ممکن است در بعضی از محصولات یا مدل‌ها اختلاف داشته باشیم، اما موضوع این است که مخاطب می تواند به صنعت لوازم خانگی داخلی اعتراض کند، اما برای اعتراض به برند‌های خارجی مرجعی برای رسیدگی نیست به طور مثال سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده مرجعی دولتی است و می‌توانید از این سازمان درباره حجم اعتراضات مردمی  به صنعت لوازم خانگی داخلی استعلام بگیرید و ببنید که این صنعت در چه سطحی قرار دارد.

وی افزود: طرح‌هایی در کشور وجود دارد که در هیچ کجای دنیا مثال ندارد هر مصرف کننده‌ای در صورت استفاده از محصول و رضایت نداشتن از کارکرد کالا، پس از یک ماه می‌تواند با یک تلفن، محصول را برگشت دهد و پول خود را بازپس گیرد و این طرح در بین برند‌های معتبر خارجی بین ۱۰ تا ۱۵ روز است.

عضو هیئت مدیره انجمن لوازم خانگی اظهار داشت: دغدغه اصلی صنعت لوازم خانگی، موضوع کیفیت محصولات است و استقبال می‌کنیم از مرجعی که محصولات داخلی را بررسی و تولیدکنندگان را رتبه بندی کند که در چه سطحی قرار دارند نسبت به تولیدکنندگان داخلی و همچین برند‌های خارجی.

فهیمی در پایان گفت: بازار لوازم خانگی داخلی از محصولات اشباع شده است و قطعا باید به سمت صادرات محصولات با کیفیت به بازار‌های خارجی حرکت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر