پیگیری برای درج عنوان «نیروی توانبخش» در طبقه‌بندی مشاغل معلمی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از پیگیری و تلاش برای جذب نیروی توانبخشی در آموزش و پرورش استثنایی خبر داد و گفت: پیگیری‌های حقوقی لازم برای قرار گرفتن عنوان "نیروهای توانبخشی" در فهرست طبقه‌بندی مشاغل معلمی انجام شده است و اگر این مورد به تصویب برسد می‌توانیم کمبودهای موجود در حوزه نیروهای توانبخشی را برطرف کنیم.

پیگیری برای درج عنوان «نیروی توانبخش» در طبقه‌بندی مشاغل معلمی

به گزارش مملکت آنلاین، حمید طریفی حسینی با اشاره به روند تامین نیرو در سازمان آموزش و پرورش استثنایی و رفع کمبودهای موجود در این حوزه توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: روی هم رفته شرایط جذب نیرو در  آموزش و پرورش استثنایی به‌ویژه به علت سختی کاری که دارد، مشکل‌تر از آموزش و پرورش عمومی است.

وی افزود: البته کمبودهای ما بیشتر در گروه نیروی توانبخشی، مشاور، مربی پرورشی و هنرآموزان هنرستان‌ها است، در حالی که عمده استخدام‌های ما در سنوات گذشته در حوزه آموزگار استثنایی بوده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه یکی از دلایل کمبود نیروی توانبخشی به قوانین استخدام باز می‌گردد گفت: نیروهای توانبخشی در طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان تعریف نشده‌اند  و به همین علت امکان استخدام آنها همانند دیگر معلمان برای ما فراهم نبوده است.

طریفی ادامه داد: اقداماتی برای رفع این چالش‌ها در دست انجام است از جمله آنکه تفاهم اولیه‌ای با دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌های علوم پزشکی داشتیم تا بتوانیم بر اساس آن دانشجویان سال سوم رشته‌های توانبخشی را با اولویت گفتار درمانگر و کار درمانگر، به سمت یک دوره مشترک یک ساله در دانشگاه فرهنگیان هدایت کرده و پس از آن فارغ‌التحصیلان را وارد سیستم آموزش و پرورش استثنایی کنیم.

وی با بیان اینکه همچنین پیگیری‌های حقوقی لازم برای قرار گرفتن عنوان نیروهای توانبخشی در فهرست طبقه‌بندی مشاغل معلمی انجام شده عنوان کرد: اگر این مورد نیز به تصویب برسد می‌توانیم کمبودهای موجود در حوزه نیروهای توانبخشی را برطرف کنیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پاسخ به این پرسش که در آخرین آزمون استخدامی آموزش و پرورش چه تعداد نیرو برای آموزش و پرورش استثنایی جذب و وارد مدارس استثنایی شدند؟ اظهار کرد: سهمیه ما در آزمون استخدامی اخیر، ۸۶۸ مورد بود که از این تعداد موفق به جذب ۴۴۰ نفر شدیم. دلایل مختلفی در این زمینه مطرح بود که از جمله آنها می‌توان به عدم وجود متقاضی در برخی مناطق و همچنین عدم کسب حدنصاب علمی شرکت کنندگان اشاره کرد.

 انتهای پیام/

ارسال نظر