ارائه تسهیلات درمانی و بیمه‌ای به خانواده‌های متقاضی سرپرستی کودکان بیمار یا معلول

مدیرکل کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور درخصوص ارائه تسهیلات درمانی به خانواده‌های پذیرای کودک بیمار می‌گوید: در انتخاب خانواده برای فرزندپذیری کودکان دارای معلولیت یا نیازمند درمان، توان مالی مورد نیاز برای حمایت از کودک در هر شرایطی برای بهزیستی حائز اهمیت است، با این حال در برخی موارد که خانواده نیازمند حمایت بیشتری در امر فرزندپذیری بوده، کمک هزینه‌ای جهت حمایت از این خانواده‌ها برقرار می‌شود.

ارائه تسهیلات درمانی و بیمه‌ای به خانواده‌های متقاضی سرپرستی کودکان بیمار یا معلول

به گزارش مملکت آنلاین، چندی پیش سازمان بهزیستی از وجود حدود ۱۰۰۰ کودک دارای معلولیت یا نیازمند درمان زیر ۱۶ سالِ بی‌سرپرست یا فاقد سرپرست مؤثر در مراکز بهزیستی خبر داد و اعلام کرد که در حال حاضر تعداد محدودی برای فرزندپذیری کودک دارای معلولیت یا نیازمند درمان اقدام می‌کنند.

بررسی آمارهای سال گذشته بهزیستی نیز گواه همین موضوع بوده است به طوریکه گفته شد سال گذشته حدود ۲۰۰ خانواده و امسال بالغ بر ۱۰۰ خانواده اقدام به پذیرش این کودکان که بعضاً دارای اختلال اتیسم، HIV، هپاتیت و فلج مغزی بودند، کردند. این درحالیست که مدیرکل کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور بر این اعتقاد است که در برخی از این فرزندخواندگی‌ها دیده می‌شود کودک پس از ورود به خانواده، مراحل درمان را سریع‌تر طی و شرایط بهتری پیدا می‌کند و در همین راستا هم اعلام شد خانواده‌های متقاضی این کودکان خارج از نوبت در اولویت قرار می‌گیرند.

سعید بابائی، مدیرکل کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با این تفاسیر درخصوص ارائه تسهیلاتی برای درمان این کودکان یا پرداخت کمک هزینه درمانی به خانواده‌های پذیرای کودک بیمار توضیح می‌دهد و می‌گوید: اصولا خانواده‌هایی که در سال‌های گذشته اقدام به پذیرش کودکان نیازمند درمان جهت فرزندخواندگی کرده‌اند، هیچ مطالبه و درخواستی جهت حمایت مالی از سازمان بهزیستی نداشته‌اند.

وی افزود: این خانواده‌ها با انتخاب ارزشمندی که داشته‌اند بدون هیچ چشم‌داشت به حمایتی، اقدام به این انتخاب کرده‌اند. در انتخاب خانواده برای فرزندپذیری این نکته برای بهزیستی حائز اهمیت است که خانواده توان مالی مورد نیاز برای حمایت از کودک را در هر شرایطی یعنی چه سلامت و چه نیازمند درمان داشته باشد. با این حال در برخی موارد که خانواده نیازمند حمایت بیشتری در امر فرزندپذیری بوده، کمک هزینه‌ای جهت حمایت از این خانواده‌ها برقرار شده و همچنین ارجاعاتی به سیستم‌های درمانی صورت پذیرفته است.

مدیرکل کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: بزرگترین درخواست این خانواده‌ها به ویژه در شرایط کنونی حمایت‌های بیمه‌ای ویژه جهت درمان این کودکان است که رایزنی‌های لازم با بیمه‌گران در این خصوص در دست انجام است.

انتهای پیام/

ارسال نظر