اولویت‌های ثبت‌نام حج ۱۴۰۲ اعلام شد

سازمان حج و زیارت شرایط و اولویت‌های ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۲ را اعلام کرد.

اولویت‌های ثبت‌نام حج ۱۴۰۲ اعلام شد

به گزارش مملکت آنلاین، در متن پیش‌اطلاعیه‌ای که سازمان حج و زیارت منتشر کرده، شرایط واجدان تشرف به حج تمتع ۱۴۰۲ به این شرح اعلام شده است:

«این سازمان در نظر دارد در روزهای آینده و با حصول شرایط لازم، ثبت‌نام از افراد واجد شرایط تشرف به حج تمتع ۱۴۰۲ در کاروان‌ها را آغاز کند. بر این اساس به اطلاع متقاضیان محترم می‌رساند، بر مبنای مذاکرات مقدماتی و پیش‌بینی صورت گرفته و به حسب ظرفیت تخصیصی به جمهوری اسلامی ایران، گروه‌های اشاره شده در جدول زیر در اولویت اعزام به حج تمتع سال آتی قرار دارند. بنابراین لازم است افراد مشروحه در اولویت‌های دوم تا پنجم در صورت تمایل به تشرف، از هم‌اکنون برنامه‌ریزی لازم را داشته و نسبت به به‌روزرسانی اطلاعات خود در سامانه Reserve.haj.ir و نیز تکمیل مدارک خویش بویژه تهیه گذرنامه دارای اعتبار اقدام کنند.

اولویت اول جامعۀ هدف (مشمولین تشرف)، افرادی هستند که در کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی کرده و وجوه مربوط را واریز کرده‌اند، لیکن به دلیل لغو حج در آن سال موفق به تشرف نشدند و تاکنون نیز انصراف نداده‌اند. درصورت  مراجعه نکردن این افراد، برای تکمیل ظرفیت‌ خالی کاروان‌ها، اولویت‌های بعدی فراخوان خواهند شد.

اولویت دوم، تمام دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ ۱۳۸۵/۱۲/۲۹ هستند، که لازم است این افراد قبل از نام‌نویسی، با مراجعه به سامانه Reserve.haj.ir، نسبت به تکمیل اطلاعات خود و دریافت کدرهگیری اقدام کنند.

اولویت سوم، دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ ۱۳۸۶/۰۱/۳۱ هستند.

نام‌نویسی از این اولویت‌ها صرفاً به منظور تکمیل ظرفیت خالی در کاروان‌های اعلامی خواهد بود.

ضمناً لازم است این افراد قبل از نام‌نویسی، با مراجعه به سامانه Reserve.haj.ir، نسبت به تکمیل اطلاعات خود و دریافت کدرهگیری اقدام کنند.

چهارم، دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ ۱۳۸۶/۰۲/۳۱ پنجم، تمام دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع از تاریخ ۱۳۸۶/۰۳/۰۱ به بعد، به صورت روزشمار و صرفاً تا تکمیل ظرفیت کاروان‌ها در سطح هر استان فراخوانده خواهند شد.

تذکرات مهم:

تمام ودیعه‌گذاران باید قبل از نام‌نویسی در کاروان نسبت به مراجعه به سامانه Reserve.haj.ir و تکمیل اطلاعات خود و دریافت کد رهگیری اقدام کنند. در غیراین‌صورت امکان انتخاب کاروان و ثبت‌نام در آن را نخواهند داشت.

متقاضیان اعزام برای سفر حج تمتع سال ۱۴۰۲ باید دارای گذرنامه حداقل با تاریخ اعتبار ۱۴۰۲/۱۰/۰۱ باشند.

اطلاعیه تکمیلی ثبت‌نام از واجدین شرایط در تاریخ ۱۴۰۱/۱۰/۲۶ منتشر خواهد شد.»

سازمان حج و زیارت پیش‌تر اعلام کرده است ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع را از ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۱ آغاز خواهد کرد. این سازمان هنوز هزینه ثبت‌نام سفر حج را اعلام نکرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر