گاز حدود ۵۰۰ سازمان و مرکز دولتی و عمومی قطع شد

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از اجرای طرح پایش مصرف گاز دستگاه‌های اجرایی و اماکن دولتی و عمومی کشور با هدف مدیریت انرژی و رعایت الگوی مصرف خبر داد و اعلام کرد که از ابتدای اجرای این طرح تاکنون جریان گاز حدود ۵۰۰ سازمان و نهاد دولتی و عمومی در پی چند بار اخطار، قطع شده است.

گاز حدود ۵۰۰ سازمان و مرکز دولتی و عمومی قطع شد

به گزارش مملکت آنلاین، مسلم رحمانی با بیان اینکه با فرارسیدن روزهای سرد سال و لزوم صرفه‌جویی مشترکان در مصرف گاز طبیعی، شرکت‌های گاز استانی از ابتدای آذرماه، اقدام به پایش مصرف همه سازمان‌ها، ادارات و مراکز دولتی، عمومی و... کردند که در این ارتباط، از حدود ۶۰ هزار پایش انجام‌شده تاکنون، ۶۲۹ سازمان از ورود به داخل سازمان ممانعت کردند که در صورت ادامه این روند، ضمن برخورد با دستگاه مورد نظر، اسامی این دستگاه‌ها نیز اعلام خواهد شد، ادامه داد: این طرح همسو با اجرایی کردن بخشنامه صادرشده از سوی نهادهای حاکمیتی بالادست، وزارت نفت و دستورعمل‌های ابلاغی از سوی شرکت ملی گاز ایران انجام شده است.

وی با اشاره به انجام بازدیدهای ادواری توسط تیم‌های کارشناسی این شرکت، از رعایت دمای ۲۱ - ۱۸ درجه در فضای داخلی و دمای ۱۸ درجه در راهروها و فضاهای عمومی و سرپوشیده نام برد که در فرآیند بازدیدها مورد توجه و تأکید قرار می‌گیرد.

رحمانی تصریح کرد: در صورت مشاهده رعایت نکردن موارد مندرج در بخشنامه، اخطاریه برای اماکن زیر پوشش صادر خواهد شد که بر این اساس، تاکنون به بیش از ۴۹۴۰ سازمان یا اداره اخطار قطع برای کاهش مصرف و تنظیم دمای رفاه در ساختمان (۲۱ - ۱۸) داده شده است.

وی با بیان اینکه گاز حدود ۵۰۰ سازمان در پی اخطارهای صادرشده و به‌دلیل رعایت نکردن بخشنامه‌های ابلاغی درباره مصرف بهینه گاز و تنظیم دمای اداره با دمای رفاه قطع شده است، از همه اداره‌ها، سازمان‌ها و مراکز دولتی و عمومی خواست با روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت پیش از آغاز کار و خاموش کردن آنها یک ساعت پیش از پایان کار، خاموش کردن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل برای ساختمان‌هایی که سیستم حرارت مرکزی ندارند، همچنین انجام معاینه فنی، تعمیر وسایل گرمایشی و دیگر اقدام‌های لازم به‌منظور افزایش بازدهی وسایل گازسوز مانند نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه‌ها، نسبت به صرفه‌جویی در مصرف گاز اهتمام ورزند.

انتهای پیام/

ارسال نظر