پدیده سالمندی در پی کم تحرکی، کابوس این روزها

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: این روزها بی‌تحرکی بیداد می‌کند و به خاطر کم تحرکی، سبک نشستن و ریموتی شدن کارها، پدیده سالمندی بوجود آمده است.

پدیده سالمندی در پی کم تحرکی، کابوس این روزها

به گزارش مملکت آنلاین، محمدعلی محسنی بندپی امروز در همایش ترویج تحرک بدنی نوشهر با شعار" هر مدرسه یک باشگاه ورزشی" که در سالن شهید باهنر این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه سلامت یک مقوله چند وجهی است و مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت زیاد است، اظهار کرد: تنها ۲۵ درصد این مقوله در اختیار بهداشت و درمان و مابقی خارج از این وزارتخانه است.

 وی با تاکید بر نقش ورزش در نظام سلامت کشور، گفت: اگر قرار است کاری برای کشور صورت گیرد باید از ورزش تحرک، تغذیه و تحصیلات عالیه شروع شود تا نیاز آینده کشور به تخصص‌های مختلف تامین شود.

محسنی با بیان اینکه یونسکو تمام تلاش خود را بر آموزش می‌گذارد، افزود: اگر قرار است جامعه خوب داشته باشیم باید دانش‌آموزانی چابک و پرتحرک تربیت شوند.

 نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، اقدام مشترک بهداشت و درمان و آموزش و پرورش نوشهر را در برگزاری این همایش، مثبت ارزیابی کرد و گفت: جای این اقدام در سایر دستگاه‌های اجرایی خالی است.

 این مسئول با ابراز نگرانی از اینکه در حال حاضر امکانات ورزشی به صورت دولتی چندان در اختیار دانش آموزان نیست، تصریح کرد: آن دسته از خانواده‌ها که از امکانات مالی برخوردار هستند فرزندان آنها ورزشکار خواهند بود و آن دسته که توان مالی ندارند از ورزش کمتری بهره می‌برند.

 محسنی بندپی بر حاکمیتی شدن ورزش تاکید کرد و ادامه داد: این روزها بی‌تحرکی بیداد می‌کند و به خاطر کم تحرکی، سبک نشستن و ریموتی شدن کارها چه در ایران و چه سایر کشورهای دنیا، پدیده سالمندی بوجود آمده است.

 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به رتبه اول چاقی خانم‌های مازندرانی، خاطرنشان کرد: کم تحرکی منجر به اضافه وزن، سکته‌های مغزی، سکته‌های قلبی، شیوع بیماری‌های عضلانی و اسکلتی می‌شود و همه این‌ها ارتباط مستقیم با ورزش نکردن دارد.

محسنی بندپی داشتن جامعه سالم را مستلزم رعایت سایر مولفه‌های موثر بر سلامت عنوان کرد و گفت: امروز برای سالمندی خوب باید کودکان سالم که با آگاهی و ورزش همراه باشند تربیت کنیم.

 وی افزود: برای پیشگیری از بیماری‌ها، سکته‌های مغزی و قلبی نیازمند ورزش‌های همگانی هستیم که باید از مدارس شروع شود.

 این نماینده مجلس با بیان اینکه ورزش به‌عنوان یک شاخص توسعه برای کشورها مطرح است، افزود: نگاهمان در ورزش باید علمی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر