اژه ای: اصناف سازوکارهای حمایتی داشته باشند

رئیس قوه قضاییه گفت: وقتی فردی جرمی را مرتکب می‌شود باید به شیوه‌ای با این فرد مجرم برخورد شود که شخصیت، کار، آینده و خانواده‌ او از حیّز انتفاع خارج نشود.

اژه ای: اصناف سازوکارهای حمایتی داشته باشند

به گزارش مملکت آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، امروز (۲۴ آذرماه) در حاشیه سفر استانی خود به زنجان، در دیدار تولیدکنندگان، کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان زنجان، اظهار کرد: فردی که تولید بیشتر، ارزآوری مضاعف و ثروت افزون‌تری را برای کشور ایجاد می‌کند، باید بیشتر مورد حمایت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در دستگاه قضایی، حمایت جدی از سرمایه‌گذاری صحیح در راستای رونق تولید و اشتغال در کشور مورد توجه است، تصریح کرد: این آمادگی را داریم که از نقطه‌نظرات و پیشنهادات فعالان اقتصادی و تولیدی بهره‌مند شویم.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه متولیان اصناف و اتحادیه‌ها در استان زنجان برای حمایت و کمک به سه قشر از هم‌صنفان که احیانا خطاکار، مجرم یا زمین‌خورده صنف خود است، سازوکارهای حمایتی‌ داشته باشند، گفت: وقتی یکی از هم‌صنفان‌تان مرتکب جرم می‌شود، او را تنها می‌گذارید یا اینکه در راستای تنبیه او و رجوع به مرجع قضایی ذی‌ربط برای رفع مشکلش اقدام می‌کنید؟ آیا تلاش می‌کنید این هم‌صنف شما به موجب مجازات قانونی که بر او اعمال می‌شود، متحمل زیان مضاعف نشود و بنگاه تولیدی یا اقتصادی‌اش تعطیل نگردد و آبروی خود و خانواده‎‌اش ریخته نشود؟

وی افزود: وقتی فردی جرمی را مرتکب می‌شود باید به شیوه‌ای با این فرد مجرم برخورد شود که شخصیت، کار، آینده و خانواده‌ او از حیّز انتفاع خارج نشود.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در ادامه با اشاره به موضوع بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی برای اعمال مجازات، جایگزین حبس با محوریت خدمات اجتماع‌محور و عام‌المنفعه، عنوان کرد: فعالان صنفی سازوکارهایی به دستگاه قضایی منتقل کنند تا وقتی یکی از هم‌صنفان‌شان که احیانا جرمی مرتکب شده و باید مجازات شود، به جای مجازاتی نظیر حبس، مبادرت به توسعه و آبادانی و ارائه خدمتی کند.

رئیس عدلیه خطاب به فعالان اقتصادی و تولیدی استان زنجان، گفت: شما چه سازوکارهایی می‌توانید تعبیه کنید که اگر قوه قضائیه بخواهد ارفاقی را برای یک فعال حوزه تولید که به واسطه جرمش محکوم شده، اعمال کند، این تاسیسات ارفاقی موثر واقع شود؟

وی متذکر شد: قوه قضائیه این آمادگی را دارد تا فهرستی از فعالان اقتصادی استان زنجان که مشکل قضایی دارند را با رعایت ملاحظات ناظر بر آبروی فرد مذبور، به شما هم‌صنفانش ارائه دهد تا شما هر کمک و مساعدتی که از دست‌تان برمی‌آید به این هم‌صنف خود برای جلوگیری از تعطیلی بنگاه اقتصادی‌اش ارائه کنید.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در پایان خطاب به فعالان اقتصادی و تولیدی استان زنجان، خاطرنشان کرد: هر مانعی در حوزه امورات شما فعالان تولیدی و اقتصادی که قابل رفع شدن است اما به هر دلیلی رفع نمی‌شود را به طرق مختلف از جمله مکاتبه و ارسال، به من منتقل کنید تا من در راستای رفع آنها اقدام کنم.

پیش از سخنان رئیس قوه قضائیه، رئیس اتحادیه تراشکاران استان زنجان نیز به نمایندگی از صنوف این استان خواستار افزایش حمایت‌های قضایی از اصناف شد و اظهار کرد: آموزش در حوزه اصناف استان مغفول مانده و مورد کم‌لطفی و بی‌مهری قرار گرفته است.

قائم‌مقام شرکت ایران ترانسفو و نماینده شرکت‌های دانش‌بنیان استان زنجان نیز در این جلسه از مسئولان دادگستری این استان به واسطه عملکرد آنها در حل و فصل مشکلات و موانع پیش‌روی شرکت‌های دانش‌بنیان قدردانی کرد و خواستار استمرار این تلاش‌ها شد.

نماینده شرکت‌های معدنی استان زنجان نیز در سخنانی خواستار اجرای قانون تجمیع عوارض شد و گفت: در قانون تجمیع عوارض مقرر شده همه عوارضی که بر تولیدات معدنی تعلق می‌گیرد به صورت یکپارچه از تولیدکنندگان این حوزه اخذ شود اما متاسفانه این قانون اجرا نمی‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان نیز طی سخنانی با بیان اینکه از مجموع ۱۳۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در این استان ۲۰ درصد تعطیل هستند و ۳۳ درصد نیز با ظرفیت زیر ۵۰ درصد فعالیت می‌کنند، گفت: بدهی‌های بانکی، عدم تامین مواد اولیه، کمبود نقدینگی و مشکلات ارزی از جمله موانع تولید پیش‌روی بخش خصوصی در زنجان هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر