چکش گرانی در هتل‌ها بالا رفت

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور هشدار داد: با تصویب طرح "توسعه و مانع‌زدایی از صنعت برق کشور" در مجلس، قیمت برق هتل‌ها هفت تا هشت برابر افزایش می‌یابد که هزینه آن به مسافران تحمیل می‌شود و سرمایه‌گذاران را فراری می‌دهد.

چکش گرانی در هتل‌ها بالا رفت

به گزارش مملکت آنلاین، اسماعیل برات گفت: طرح توسعه و مانع‌زدایی از صنعت برق کشور در مجلس تهیه شده بود که هنگام ارائه به شورای نگهبان، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از وجود چنین طرحی مطلع شد و پیگیری‌ها و نامه‌نگاری‌های متعددی از سوی وزیر و دیگر مسؤولان گردشگری صورت گرفت تا در نهایت طرح به مجلس برگشت داده شد. اکنون با وجود تمام پیگیری‌ها، مذاکرات با نمایندگان مجلس و هشدارهایی که درباره عواقب تصویب این طرح در صنعت گردشگری داده شد، اما این طرح در مجلس تصویب شد. البته ما لایحه طرح دو فوریتی را از طریق معاونت حقوقی وزارتخانه به مجلس فرستاده‌ایم تا بخش‌هایی از این طرح اصلاح و تأسیسات گردشگری مشمول این افزایش هزینه نشوند. امیدواریم کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس در این مسیر ما را کمک کنند.

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور، این طرح را بیشتر «مانع‌زایی در گردشگری» دانست و اظهار کرد: اجرای این قانون، نه تنها هتل‌داران را متضرر می‌کند که انگیزه سرمایه‌گذاری در این بخش را از بین می‌برد. به هر حال سرمایه‌گذار حساب سود و زیان را می‌کند.

علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نشستی که دوشنبه ۲۱ آذرماه با جمعی از هتل‌داران کشور داشت، در این‌باره گفت: مجلس طرح "توسعه و مانع‌زدایی از صنعت برق کشور" را تصویب کرده است، اگر کمک وزارت نیرو نباشدحتما قیمت برق هتل‌ها از سال آینده افزایش می‌یابد. هرچند که ما طرح دو فوریتی را به مجلس داده‌ایم که پس از لایحه بودجه بررسی می‌شود.

او همچنین به زمزمه‌هایی درباره افزایش هزینه آب و برق اشاره کرد و این هشدار را داد که چالش بعدی هتل‌ها قطعا افزایش هزینه آب است و در ادامه گفت: آقای محرابیان (وزیر نیرو) پذیرفت که استاندارد مصرف آب را، ما (گردشگری) اعلام کنیم. قرار شد نمایندگانی از هتلداران معرفی شوند که استاندارد مصرف آب را مشخص کنیم. راجع به برق هم نظر مشابهی وجود داشت که استاندارد تعرفه برق در هتل‌ها نامشخص است. ما همین چالش را در ادامه با تعرفه گاز، گازوئیل و فاضلاب خواهیم داشت.

هتل‌داران که از اواخر سال ۱۳۹۸ با رکود مواجه شده‌اند، از شهریور ماه ۱۴۰۱ با لغو سفر گردشگران خارجی و کاهش سفرهای داخلی، بار دیگر اعلام رکود کرده‌اند. به گفته آن‌ها، نه تنها ناآرامی‌های اخیر که شرایط اقتصادی و معیشتی و افزایش هزینه‌ها، سفرهای داخلی و میزان مراجعه به هتل را کاهش داده و به نوعی سفر را از اولویت خارج کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر