کمبود دارو در سلسله لرستان / فرماندار: بزودی برطرف می‌شود

فرماندار سلسله گفت: رایزنی‌هایی با معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی در خصوص رفع کمبود داروهای موردنیاز شهرستان صورت گرفته است.

کمبود دارو در سلسله لرستان / فرماندار: بزودی برطرف می‌شود

به گزارش مملکت آنلاین، مسلم مرادی شامگاه دیشب در نشست ستاد مدیریت کرونا شهرستان اظهار کرد: همزمانی شیوع موج جدید کرونا و ویروس آنفلوآنزا و بازگشایی مدارس، مدارس را در فصل پاییز مدارس یکی از کانون های مهم انتشار بیماری تبدیل کرده است.

وی افزود: باید کادر آموزشی مدارس و والدین دانش آموزان آنها را به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی ملزم کنند.

مرادی با بیان اینکه پیشگیری مهمترین رکن جلوگیری از شیوع ویروس است، گفت: با توجه به مشکلات کشور که درخصوص کمبود داروی آنتی بیوتیک و سرم وجود دارد به تبع آن شهرستان نیز از این قاعده مستثنی نیست با اینحال رایزنی هایی با معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی درخصوص داروهای موردنیاز شهرستان صورت گرفته است.

وی بیان کرد: اما مردم نیز لازم است در شرایط موجود تعامل لازم را داشته و از خرید بیش از نیاز دارو پرهیز کنند. 

مرادی با اشاره به وضعیت رنگبندی زرد شهرستان و لزوم همکاری پزشکان بسیج جامعه پزشکی با پزشکان بخش اورژانس جهت رسیدگی به وضعیت مراجعان، گفت: با توجه به گستردگی و سرعت انتشار بالای ویروس، لازم است که استفاده از ماسک و رعایت پروتکل ها در مراکز پرجمعیت، بانک ها، ادارات و دستگاه های اجرایی، اماکن ورزشی و دانشگاه ها نیز در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان سلسله در ادامه این نشست اظهار کرد: همزمانی پیک جدید کرونا و شیوع ویروس جدید آنفلوآنزا باعث شیوع بیماری ترکیبی جدیدی شده است.

مهدی پور با بیان اینکه طی سه روز گذشته بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر به بخش اورژانس بیمارستان مراجعه کردند، افزود: در روز ۲۳ مهرماه به تنهایی یکهزار و ۲۰۰ نفر به بیمارستان مراجعه داشتند و این نشان می دهد که شیوع ویروس بالا است و باید حتما پروتکل های بهداشتی از سوی دانش آموزان مدارس و والدین رعایت شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵‌ نفر در بیمارستان بستری هستند، گفت: ۱۵ نفر از بستری شدگان بیماران کرونایی می‌باشند که سه نفر از آنها در بخش آی سی یو بستری است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان با اشاره به کمبود داروی آنتی بیوتیک و سرم، تصریح کرد: باید تمامی شهروندان مجددا رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک را در دستور کار قرار دهند.

فرماندار سلسله گفت: رایزنی‌هایی با معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی در خصوص رفع کمبود داروهای موردنیاز شهرستان صورت گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر