آزادسازی ۶ کیلومتر دیگر از سواحل جزیره قشم

۶ کیلومتر دیگر از ساحل جزیره قشم آزادسازی شد.

آزادسازی ۶ کیلومتر دیگر از سواحل جزیره قشم

به گزارش مملکت آنلاین، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: با تخریب سازه‌های غیرمجاز در ۶ کیلومتر دیگر از ساحل جزیره قشم، این اراضی به نفع مردم رفع تصرف و آزادسازی شد.

وی افزود: در پی تأکیدات ریاست قوه قضائیه در خصوص مقابله با ساحل خواری و برخورد با متعدیان به منابع طبیعی، با صدور دستور قضایی برای تخریب سازه‌های غیرمجاز در ۶ کیلومتر دیگر از ساحل جزیره قشم، این اراضی به نفع مردم رفع تصرف و آزادسازی شد.

قهرمانی در ادامه افزود: با تخریب مستحدثات غیرمجاز در حدفاصل روستای پی پشت تا محدوده اسکله لافت به طول ۶ کیلومتر، این زمین‌های ساحلی برای استفاده در دسترس عموم مردم قرار گرفته و از دستگاه‌های متولی نیز خواسته شده است که با تشدید نظارت‌ها، تمهیدات لازم را اتخاذ نمایند تا سواحل آزادشده، بار دیگر تصرف نشوند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان اضافه کرد: وی با بیان اینکه مستحدثات تخریب شده واقع در حریم ۶۰ متری این سواحل، شامل دیوارچینی، پی سنگی، سازه‌های غیر مسقف و سد و بند خاکی و بتنی بود، تصریح کرد: آزادسازی این اراضی به دستور دادستان عمومی و انقلاب قشم و با همکاری دولت توسط یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجرائیات منطقه آزاد قشم و مأمورین انتظامی این شهرستان صورت گرفت.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با اشاره به روند مطلوب آزادسازی سواحل در این استان، تأکید کرد: تلاش برای رهاسازی کامل سواحل و حریم ۶۰ متری دریا در نقاط مختلف استان هرمزگان با جدیت در حال پیگیری است و ضمن تهیه لیستی از نقاط تصرف شده، اقدامات قانونی و قضایی برای صدور حکم و اجرای آن با سرعت خوبی در حال انجام است.

انتهای پیام/

ارسال نظر