بزرگترین نورافشانی کشور در قم برگزار می‌شود

رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان قم اعلام کرد: بزرگترین نورافشانی کشور در شب ۲۲ بهمن در شهر قم برگزار می‌شود.

بزرگترین نورافشانی کشور در قم برگزار می‌شود

به گزارش مملکت آنلاین، نصرت الله لطفی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در سالن جلسات اداره کل ارشاد برگزار شد گفت: شهر مقدس قم در برگزاری راهپیمایی باشکوه خودرویی، الگوی دیگر شهر‌ها است.

رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان قم با بیان اینکه مراسم راهپیمایی خودرویی ساعت ۹:۳۰ آغاز می‌شود، گفت: حضور راکبان موتورسیکلت با مسئولیت سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) و از تقاطع آذر و بلوار عماریاسر بوده و حضور خودروسوار‌ها نیز از هر سه مسیر راهپیمایی با مسئولیت نیروی انتظامی است.

رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان گفت: بزرگترین نورافشانی کشور در شب ۲۲ بهمن در شهر قم برگزار می‌شود باید اقلام تبلیغاتی به صورت گسترده در اختیار راهپیمایی کنندگان خودرویی قرار بگیرد و همه دستگاه‌ها تمامی امکانات و تجهیزات خود را به میدان بیاورند.

سید موسی حسینی کاشانی نیز در این جلسه گفت:مسائل فرهنگی از مهمترین مسائلی است که در برگزاری برنامه ها، آیین‌ها و جشن‌های نیمه شعبان باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل ارشاد استان قم گفت: در رابطه با نیمه شعبان باید برنامه‌های مناسب و در شأن شهر مقدس قم و این ایام اجرایی شود.

حسینی کاشانی با اشاره به حمایت‌های مالی از مؤسسات فرهنگی استان قم، از تخصیص اعتبارات مناسب به این استان خبر داد و گفت: طرح‌ها و برنامه‌های ارائه شده از سوی این مؤسسات که به تصویب برسند، تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان مورد حمایت قرار می‌گیرند.

حسینی کاشانی گفت: طرح‌های قابل ارائه از سوی مؤسسات فرهنگی جهت دریافت حمایت‌های مالی باید در حوزه‌های آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی، مناسبت‌های دینی، ایام الله دهه فجر، مسئله فلسطین، ایثار و شهادت، انحرافات دینی، عفاف و حجاب و پژوهش‌های کاربردی مرتبط باشد.

مدیرکل ارشاد استان قم گفت: ۸ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های فرهنگی استان اختصاص یافته است، طرح‌های فرهنگی با موضوعات مشخص مورد بررسی قرار می‌گیرند و متناسب با نیاز طرح‌ها، حمایت مالی صورت می‌گیرد که سقف این حمایت نیز ۱۰۰ میلیون تومان است.

همچنین سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم در این جلسه با اشاره به تخصیص کمک‌های مالی از سوی اداره کل ارشاد قم به مؤسسات فرهنگی و هنری گفت: باید اولویت تخصیص اعتبارات با طرح‌های فرهنگی باشد که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با شهر مقدس قم تدوین شده است.

استاندار قم گفت: اعتبارات لازم باید در اختیار مؤسسات و تشکل‌هایی قرار بگیرد که دارای طرح و برنامه مشخص بوده و توانمندی لازم برای اجرای طرح و دستیابی به نتایج درست و مطلوب را داشته باشند.

استاندار قم با تاکید برگزاری باشکوه جشن‌های نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران گفت: هماهنگی‌ها در سطح گسترده در حال انجام و با نهاد‌ها و دستگاه‌های ملی مکاتبات لازم شده است.

شاهچراغی اهمیت مراسم معنوی نیمه شعبان را مورد توجه قرار داد و گفت: همه مردم قم باید آماده میزبانی از خیل عظیم عاشقان حضرت ولیعصر (عج) بوده و در برنامه‌های پیش رو به محرومان و نیازمندان توجه ویژه‌ای شود.

۵ استان و ۴ کشور در برگزاری ۱۳ شب جشن در مسجد جمکران اعلام آمادگی کرده اند

حجت الاسلام یاسین حسین آبادی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: ۵ استان و ۴ کشور در برگزاری ۱۳ شب جشن در مسجد جمکران اعلام آمادگی کرده اند و برنامه‌های هماهنگ شده بسیار گسترده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر