بانکداری شرکتی؛ رویکردی نوین در تعامل با مشتریان حقوقی
مدیر شعب بانک مسکن استان اصفهان با اشاره به اهمیت بانکداری شرکتی گفت: بانک مسکن با تدوین شیوهنامه بانکداری شرکتی، بستر ارائه خدمات متنوع و نوآورانه به مشتریان حقوقی و شرکتها را فراهم کرده است.
به گزارش مملکت آنلاین به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، غلامرضا سرشاری مدیر شعب استان اصفهان با بیان اینکه بانکداری شرکتی یک مدل کسب وکار و استراتژی نوین در نظام بانکی به شمار میرود، اظهار داشت: بانکداری شرکتی در تلاش است نیازهای متنوع و گسترده مشتریان حقوقی را پاسخ دهد و بانکها در این مدل، علاوه بر ارائه خدمات سنتی بانکی، از ابزارها و خدمات نوین نظیر بازار سرمایه، بیمه، لیزینگ و خدمات رفاهی نیز بهره میگیرند تا مجموعهای کامل از خدمات مالی را به مشتریان خود عرضه کنند.
وی افزود: در بانک مسکن طی سالهای اخیر توجه ویژهای به این حوزه صورت گرفته و شیوهنامه بانکداری شرکتی نیز تدوین و به واحدهای اجرایی ابلاغ شده است. بر اساس این شیوهنامه، اشخاص حقوقی فعال در بخشهای خدماتی، بازرگانی، تولیدی و صنعتی میتوانند با انتخاب بانک مسکن به عنوان بانک عامل، از خدمات متنوع و تسهیلات اختصاصی بهرهمند شوند.
مدیر شعب بانک مسکن اصفهان با اشاره به ویژگیهای بانکداری شرکتی در بانک مسکن گفت: در این حوزه، با تفویض اختیارات از سوی مدیران عالی بانک به مدیریتها، شاهد افزایش سرعت، تنوع و نوآوری در ارائه خدمات هستیم.
سرشاری مهمترین خدمات و تسهیلات قابل ارائه به شرکتهای مشمول بانکداری شرکتی را شامل تسهیلات سرمایه در گردش، تسهیلات سرمایه ثابت، تسهیلات به کارکنان شرکتها از جمله وامهای قرضالحسنه، مرابحه عام و مرابحه منصوبات عنوان کرد و افزود: صدور انواع ضمانتنامههای بانکی با شرایط تسهیلشده، ارائه خدمات تأمین مالی از طریق بازار سرمایه، صدور بنکارت رفاهی و کارتهای هدیه ویژه، امکان استفاده از اماکن رفاهی بانک و نیز اعمال تخفیف در نرخ کارمزد خدمات بانکی از دیگر مزایای این بخش به شمار میرود.
وی درباره اقدامات انجامشده در استان اصفهان در این زمینه گفت: در مدیریت شعب استان، بازاریابیهای گستردهای از سوی تیمهای بازاریابی مدیریت و شعب صورت گرفته است. از جمله نشست با هیأت مدیره انجمن صنفی انبوهسازان اصفهان و تشکیل چندین پرونده فعال در این زمینه که برخی برای اخذ مجوز به ادارات کل مرکزی ارسال و برخی دیگر در حال تکمیل هستند.
سرشاری با تأکید بر جذابیت و گستردگی خدمات بانکداری شرکتی برای مشتریان اظهار داشت: با توجه به استقبال شرکتها از این طرح و نیاز برخی از پروندهها به اختیارات بالاتر، در آینده تمرکز فعالیتهای مدیریت استان بر این حوزه بیش از گذشته خواهد بود.
وی در پایان موفقیت در توسعه بانکداری شرکتی را منوط به عواملی دانست و گفت: بازاریابی هدفمند شرکتهای واجد شرایط، بررسی دقیق و کارشناسانه وضعیت مالی و ریسک اعتباری آنها، از مهمترین عوامل مؤثر در اجرای موفق این طرح به شمار میرود.
انتهای پیام/