تعطیلی زودتر ادارات استان مرکزی بدلیل آلودگی هوا

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: پایان کار ادارات این استان فردا (سه‌شنبه) ۱۹ تیرماه با تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا در ساعت ۱۱ صبح تعیین شده است.

به گزارش مملکت آنلاین، علیرضا محرابیان  افزود: با توجه به هشدار سطح زرد اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی و همچنین ضرورت مدیریت مصرف انرژی، این تصمیم اتخاذ شد و تعطیلی ساعت ۱۱ صبح شامل دستگاه‌های خدمات‌رسان و اداراتی که دارای نوبت کاری و کشیک باشند، نمی‌شود.

وی بیان کرد: فعالیت کارمندان دستگاه‌های اجرایی که دارای سابقه قبلی و تأیید شده بیمارهای زمینه‌ای قلبی، تنفسی و ریوی هستند و همچنین کلیه مادران باردار شاغل به صورت دورکاری اعلام شده و این کارکنان با هماهنگی مدیر مربوطه، مجاز به عدم حضور در محل کار هستند.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: درخواست می شود اصناف و مدیران بخش خصوصی نیز در این زمینه همکاری لازم را با کارکنان خود داشته باشند.

محرابیان عنوان کرد: کلاس‌های کلیه موسسات و آموزشگاه‌ها شامل مراکز علمی آزاد، آموزشگاه‌های زبان، اعم از دولتی و غیردولتی و پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی هم با تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا فردا (سه‌شنبه) ۱۹ تیرماه تعطیل است.

محرابیان یادآور شد: کاهش تردد در فضای باز، نوشیدن مایعات و استفاده از ماسک، اثرات گرد و خاک را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به توزیع ماسک در میادین مرکز استان گفت: متخصصان دانشگاه علوم پزشکی با استفاده از تجهیزات و آمبولانس در میادین پُرتردد شهرها مستقر خواهند شد و نسبت به خدمات‌رسانی به شهروندان اقدام می‌کنند.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: هرگونه فعالیت ورزشی در فضاهای باز در سطح شهرها ممنوع است و اداره‌کل ورزش و جوانان ملزم شده با اطلاع‌رسانی مناسب، تدابیر لازم را اتخاذ نماید.

محرابیان بیان کرد: تمامی مراکز درمانی و مراکز خدمات جامع سلامت در آماده‌ باش کامل قرار دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر