خسارت سنگین سیل به کشاورزی فیروزه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزه گفت: طبق برآوردهای انجام شده تا این لحظه خسارت وارده به دلیل جاری شدن سیل و بارندگی شدید در این شهرستان حدود ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

خسارت سنگین سیل به کشاورزی فیروزه

به گزارش مملکت آنلاین، حسن کلیدری اظهار کرد: فعالیت سامانه بارشی طی روزهای اخیر شهرستان، سبب جاری شدن سیل و بارش شدید باران در روستاهای سلیمانی، وزیریه، غلاث، زاونگ، نصرآباد، رشیدآباد، قالیباف، گزار، امیرآباد کمال، جلال‌آباد، حاجی‌آباد و ابراهیم‌آباد این شهرستان شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزه اظهار کرد: بیشترین خسارات به باغات پسته و انگور شهرستان وارد شده است به طوری که حدود ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به باغات پسته و انگور فیروزه بارندگی‌های شدید خسارت وارد کرده است.

وی افزود: خسارت میلیاردی سیل به بخش کشاورزی شامل ۶۲۰ میلیون تومان خسارت قنوات، ۳۳۰ میلیون تومان به بخش دام، ۶۶۰ میلیون تومان به کندوهای زنبورعسل و ۳۰۰ میلیون تومان به جاده بین مزارع به علت آبگرفتگی است.

کلیدری با اشاره به اینکه به محض جاری شدن سیلاب ستاد بحران در فرمانداری تشکیل شده و با کمک مردم و دهیاری‌های روستاهای مسیر جاده، جاری شدن سیلاب به روستاییان اطلاع‌رسانی شد، ابراز کرد: خوشبختانه سیلاب‌ها تلفات جانی در شهرستان فیروزه در پی نداشت.

وی اعلام کرد: با توجه به وارد آمدن خسارت مالی به مردم منطقه به ویژه بهره‌برداران بخش کشاورزی، این موضوع به ستاد بحران استانداری منعکس شده و امیدواریم جهت جبران خسارات اعتبارات مورد نیاز تخصیص یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر