یک سوم مدارس گناباد، فرسوده است

رییس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: حدود ۳۰ درصد از مجموع۲۰۰ مدرسه مناطق شهری و روستایی این شهرستان فرسوده و نیازمند بازسازی است.

یک سوم مدارس گناباد، فرسوده است

به گزارش مملکت آنلاین، مجید فدوی در نشست خبری افزود: با وجود افزایش ۲ برابری سرانه فضاهای آموزشی مدارس گناباد در مقایسه با سطح استانی ولی همچنان حدود ۳۰ درصد از مدارس این شهرستان فرسوده است و باید با مشارکت خیران و از محل اعتبارات دولتی بازسازی شوند.

وی اضافه کرد: سرانه فضاهای آموزشی آموزش و پرورش به ازای هر دانش آموز در شهرستان گناباد هشت مترمربع است در حالی که این میزان در سطح استانی چهار و سه دهم متر مربع است.

رییس اداره آموزش و پرورش گناباد ادامه داد: ۴۶۰ میلیارد ریال طی یک سال گذشته برای احداث و بهسازی ۱۳ مدرسه و فضای آموزشی مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد تخصیص یافت.

فدوی اضافه کرد: ۲۳۰ میلیارد ریال از این میزان با مشارکت خیران و ۲۳۰ میلیارد ریال و معادل آن هم از محل منابع اعتباری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی تخصیص یافت.

وی در ادامه جهیز و توسعه کارگاه هنرستان دخترانه فدک، توسعه دبیرستان نمونه ذبیحی، احداث و بهسازی دبیرستان و دبستان شهید رفیعی بیدخت، مدرسه ابتدایی بهفر ریابی ، ساخت و تکمیل استخر شهر کاخک، مدرسه خیرساز نوغاب و احداث ۶ چمن مصنوعی را از جمله طرحهایی عنوان کرد که طی یک سال اخیر در گناباد به بهره برداری رسیده است.

رییس اداره آموزش و پرورش گناباد اظهار کرد: احیا و راه اندازی مرکز تونبخشی و روان شناختی آموزش و پرورش شهر بیدخت و خانه معلم شهر کاخک از توابع شهرستان گناباد از دیگر اقدامات این اداره طی این مدت به شمار می‌رود.

۶۵ ملک بدون استفاده آموزش و پرورش گناباد

وی درآمدزایی، تجاری سازی و به روز رسانی املاک آموزش و پرورش گناباد را دیگر اقدامات این بخش طی یکسال اخیر دانست و از وجود ۶۵ ملک بدون استفاده این بخش در مناطق شهری و روستایی خبر داد.

به گفته فدوی این املاک از سال‌های گذشته بدون دریافت اجاره و یا با اجاره های بسیار ناچیز در اختیار برخی افراد و بخش‌ها قرار داشتند.

رییس اداره آموزش و پرورش گناباد یادآورشد: طی جلساتی با حضور افرادی که از سالهای گذشته در این املاک ساکن بودند و یا از آنها استفاده می کردند در خصوص لزوم پرداخت اجاره بها و تجاری سازی آنها بحث و تبادل نظر شد.

فدوی اظهار داشت: املاک بدون استفاده آموزش و پرورش در مناطق روستایی بیشتر برای انجام فعالیتهای تولیدی و اشتغالزایی واگذار می‌شوند و در مناطق شهری اخذ اجاره آنها در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به موفقیتهای آموزش و پرورش گناباد در ۲ سال گذشته گفت: رتبه این شهرستان در کنکور و رشته علوم انسانی طی همین مدت از نهم به نخست در سطح استانی و در بخش کشوری از چهاردهم به هفتم ارتقاء یافت.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: رتبه آموزش و پرورش گناباد در کنکور تجربی طی همین مدت در سطح استانی از چهاردهم به رتبه نخست و در کشوری از رتبه ۳۷ به ۲۵ و در رشته ریاضی و فیزیک هم در این بخش‌ها چهار رتبه ارتقا یافت.

۱۹ هزار دانش آموز در ۹۱۱ کلاس درس و بالغ بر ۲۰۰ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند.

حدود ۹ هزار نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، پنج هزار نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر