افزایش ۱۵۰ تنی تولید زباله در آستارا در تعطیلات نوروز

شهردار آستارا، گفت: میزان تولید روزانه زباله آستارا در روزهای عادی کمتر از ۱۰۰ تن است که در تعطیلات نوروزی بر اساس آمارها به دلیل ورود جمعیت زیاد گردشگران و مسافران به ۱۵۰ تن افزایش یافته است.

افزایش ۱۵۰ تنی تولید زباله در آستارا در تعطیلات نوروز

به گزارش مملکت آنلاین، میثم الوان پور با اشاره به ایام تعطیلات نوروزی و حضور پرشمار مسافران در نقاط مختلف گردشگری آستارا، اظهار کرد: با توجه به اینکه آستارا شهری گردشگرپذیر است و روزانه پذیرای مسافران زیادی است، زباله تولیدی در ایام تعطیلات نوروز به ۱۵۰ تن افزایش یافته است و پاکبانان زحمتکش و پرتلاش شهرداری بندر آستارا با وجود کمبود نیرو به صورت دو شیفته در حال جمع‌آوری پسماند شهری هستند.

وی با بیان اینکه این میزان تولید و دفع زباله در آستارا به علت گردشگرپذیر بودن شهر در اوج مسافرت‌ها به حداکثر ظرفیت خود می‌رسد، تصریح کرد: شهرداری آستارا برای بهبود نظافت شهری با کمبود نیروی پاکبان مواجه است و در همین رابطه نسبت به جذب نیروی پاکبان اقدام خواهیم کرد.

وی گفت: زباله‌های تولیدی روزانه در آستارا در حاشیه روستای داداش آباد آستارا و در یک محدوده ۱۷ هکتاری محصور شده دفع و دفن می‌شود.

شهردار آستارا، خاطرنشان کرد: بندر زیبا و مرزی آستارا که در شمال غربی استان گیلان و همسایگی کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد از مناطق گردشگرپذیر جمهوری اسلامی ایران است، اما میزان بالای تولید زباله در آن، بخصوص در روزها و فصول پرمسافر سال به حد هشدار می‌رسد.

الوان پور خواستار همکاری بیشتر شهرداری لوندویل، بخشداری‌های آستارا و لوندویل و همچنین مجموعه دهیاران شهرستان آستارا شد و تأکید کرد: تمامی خدمات مربوط به دفن زباله در شهرستان آستارا بر دوش شهرداری بندر آستارا است و در این رابطه نیازمند همکاری بیشتر همه دستگاه های اجرایی مرتبط، دهیاری‌ها، بخشداری‌های آستارا و لوندویل و همچنین شهرداری لوندویل هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر