راه‌اندازی ۶۰ پویش چشم به راهیم در سراسر کشور

مدیرکل حراست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به راه‌اندازی پویش چشم به راهیم از ۲۷ اسفند در کشور گفت: از ۲۷ اسفند ماه ۶۰ پویش چشم به راهیم در نقاط پرتردد و گلوگاه‌های مهم سراسر کشور راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی ۶۰ پویش چشم به راهیم در سراسر کشور

به گزارش مملکت آنلاین، علی فتحی شامگاه سه‌شنبه در حاشیه بازدید از محل برگزاری چشم به راهیم استان چهارمحال و بختیاری هدف از راه‌اندازی پویش چشم به راهیم را ارتقای ایمنی در جاده‌ها، سلامت سفر مسافران، آموزش و آگاهی بخشی به همراهان رانندگان عنوان کرد.

وی با اشاره به نقش اجتماعی همراهان رانندگان در سفر اظهار داشت: همراهان رانندگان با آگاهی از این نقش اجتماعی و اجرایی کردن آن‌ کمک بزرگی به رانندگان در کاهش خطر می‌کنند که بخشی از این نقش‌ها در این پویش آموزش داده می‌شود.

مدیرکل حراست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با راه‌اندازی پویش چشم به راهیم تلاش می‌شود مفهوم خطر سرعت و سبقت غیرمجاز به رانندگان انتقال داده شود.

وی با بیان اینکه چشم انتظاری یک هنر و یک درد به شمار می‌رود تاکید کرد: هر راننده‌ای که در هنگام رانندگی سرعت مطمئه را رعایت کرده و از سبقت غیرمجاز بپرهیزد، یک زندگی را به خانواده خود می‌بخشد و بی توجهی به این اصول موجب افزایش یک درد می‌شود.

فتحی با بیان اینکه آمارها بیانگر این است که ایران بیشترین تلفات جاده‌ای را در دنیا دارد افزود: حفظ یک جان برابر است با موجودیت یک خانواده در همین ارتباط تلاش می‌شود به شیوه‌های مختلف از جمله پویش چشم به راهیم رقم تلفات جاده‌ای در کشور کاهش داده شود.

وی ادامه داد: پویش چشم به راهیم موجب کاهش ۱۵درصدی حوادث جاده‌ای کشور در نوروز سال گذشته شده است و تلاش می‌شود با برگزاری برنامه‌های شاد و استراحت رانندگان میزان تلفات جاده‌ای در نوروز امسال کاهش یابد.

فتحی یادآور شد: بررسی‌ها نشان می‌دهد رقم حوادث جاده‌ای در برخی استان‌ها از جمله چهارمحال و بختیاری کاهشی و در برخی دیگر افزایشی بوده است.

مدیرکل حراست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص استقبال مردم از پویش چشم به راهیم گفت: در مناطقی که از موسیقی سنتی استفاده شده و توانسته‌ایم از این طریق آداب، فرهنگ و سنن خود پیام شادتری را به مردم انتقال دهیم مردم بیشتر استقبال کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر