آغاز نخستین جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی در ملایر

نخستین جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی با هدف معرفی و گسترش فرهنگ مصرف غذای سالم و با حضور ۳۰ شرکت کننده در شهرستان ملایر برگزار شد.

آغاز نخستین جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی در ملایر

به گزارش مملکت آنلاین، معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر در جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی در هتل الماس این شهر اظهار کرد: برگزاری این جشنواره‌ها فرصتی مغتنم برای فرهنگ‌سازی استفاده هر چه بیشتر مردم از غذاهای سالم و ایجاد فضایی شاد و مفرح خانوادگی است.

«سلمان اسماعیلی» از عزم جدی جهاد کشاورزی در راستای افزایش سطح تولید آبزیان در این شهرستان قدردانی کرد و افزود: ۴۵ مورد مجوز پرورش ماهی در این شهرستان صادر شده که سالانه قادر به تولید بیش از ۶۰۰ تُن ماهی است و باید هر چه بیشتر مردم را به سمت مصرف ماهی سوق دهیم.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر نیز بیان کرد: ملایر سومین شهرستان شیلاتی استان همدان است که دارای ۴۵ مزرعه تولید و پرورش ماهی است ظرفیت‌هایی بالایی در حوزه شیلات دارد.

«یوسف کاکاوند» ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ تُن ماهی در این شهرستان تولید می‌شود که علاوه بر تامین نیاز شهرستان، نیاز بازار نقاط دیگر استان همدان و برخی استان‌ها همچون تهران را نیز تامین‌ می‌کند.

وی یادآور شد: در همین راستا و برای توسعه و ترویج فرهنگ استفاده از ماهی و غذاهای دریایی و سالم، به همت مدیریت شیلات و امور آبزیان استان، جهاد کشاورزی شهرستان و با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر اولین جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی در مجتمع الماس برگزار و شرکت برای عموم آزاد بود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر نیز گفت: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ مصرف گوشت آبزیان به عنوان یک منبع غذایی ضروری، آشنایی با سبک پخت غذاهای سفید و ایجاد شور و نشاط اجتماعی برگزار شد.

«ابراهیم جلیلی» با اشاره به سرانه مصرف ناچیز آبزیان و مواد غذایی دریایی در جامعه، ابراز امیدواری کرد: برگزاری جشنواره‌هایی از این دست بتواند در توانمندسازی بانوان در راستای افزایش استفاده از آبزیان در انواع غذاها موثر بوده و سلامتی را برای خانواده‌ها به ارمغان آورد.

وی به فواید غذاهای دریایی و ضرورت گنجاندن آن در سبد غذایی شهروندان تاکید کرد و افزود: علاوه بر برگزاری جشنواره‌های طبخ آبریان، عرضه مستقیم ماهی و همچنین آموزش پخت و نحوه مصرف ماهی نیز می‌تواند تاثیر بسیار خوبی در افزایش مصرف آبزیان داشته باشد.

جلیل اظهار کرد: ۳۰ نفر در این رویداد شرکت کردند که انواع غذاهای مختلف همچون قلیه ماهی، کتلت ماهی، سبزی پلو و فسنجون ماهی، ماهی شکم‌پُر، همبرگر با ماهی، مافین پیتزایی، پیتزا پیراشکی، سالاد اولویه ماهی را پخت کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر