جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی در همدان برگزار شد

جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی به مناسبت دهه فجر و به همت جهاد کشاورزی و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای همدان برگزار و به برگزیدگان گواهی مهارت اهدا شد.

جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی در همدان برگزار شد

به گزارش مملکت آنلاین، وهب مختاران مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای همدان اظهار کرد: این مسابقه به مناسبت دهه مبارک فجر و ترویج فرهنگ مصرف گوشت سفید و سالم در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان همدان برگزار شد.

مختاران اضافه کرد: زمینه برای حضور عموم مردم، آموزشگاه‌های آزاد، صنعتگران صنایع دستی و هنری و مشاغل خانگی در این مسابقات فراهم شده بود که در نهایت ۵۲ نفر برای شرکت در این مسابقه نام نویسی کردند.

وی بیان کرد: کمیته ای متشکل از افراد با سابقه داوری بین المللی و جهانی کار داوری را بر عهده داشتند و آنها با در نظر گرفتن مولفه هایی همچون طعم دهی و بوگیری مناسب غذا، روش پخت، جا افتادن غذا، طعم نهایی، رعایت اصول بهداشتی و تزئین غذا ، امتیاز می دادند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای همدان ادامه داد: با رای و نظر تیم داوری پنج نفر حائز نمره بالا شده و به آنها گواهی مهارت و جوایز نفیس اهدا شد.

مختاران، هدف از برگزاری این مسابقه را شناسایی افراد توانمند در پخت غذاهای دریایی، آشنایی مردم با سبک پخت غذاهای سفید، ترویج فرهنگ استفاده از آبزیان به عنوان منبع غذایی ضروری و ایجاد شور و نشاط اجتماعی دانست.

انتهای پیام/

ارسال نظر