کرایه تاکسی و سرویس مدرسه در شیراز گران شد

در یکصد و چهل و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز، نرخ کرایه تاکسی و همچنین سرویس مدارس برای سال ۱۴۰۳ در شیراز تصویب شد.

کرایه تاکسی و سرویس مدرسه در شیراز گران شد

به گزارش مملکت آنلاین، یکصد و چهل و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز عصر امروز، ۱۳ اسفندماه در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد.

در این نشست لایحه شماره ۷۴۷۸۴۷/۱۴۰۲ مورخ ۱۱/۱۱/۱۴۰۲ شهرداری شیراز، در خصوص افزایش نرخ کرایه جابه‌جایی مسافر در شبکه حمل و نقل مسافر شامل انواع تاکسی شهر شیراز در سال ۱۴۰۳، ارسالی از کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورا، با حضور ۱۳ نفر اعضای شورا بررسی شد و مستند به ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و اصلاحات بعدی آن به تصویب رسید.

بر این اساس نرخ کرایه جابه‌جایی مسافر در شبکه حمل و نقل مسافر شامل انواع تاکسی شهر شیراز در سال ۱۴۰۳ به شرح ذیل به تصویب رسید:

۱‌‌‌‌‌- نرخ کرایه انواع تاکسی اعم از گردشی، فرودگاه، بی سیم، ترمینال‌های مسافربری، راه آهن و شرکت‌های حمل و نقل  به شرح زیر تعیین می‌شود.

نوع تاکسی نرخ سال ۱۴۰۳ (ریال) :

گردشی (هر کورس) ۷۰.۰۰۰ ریال

سامانه حمل و نقل ویژه معلولین ( به ازای هر سفر نفر ) ۲۰۰.۰۰۰

فرودگاه و راه آهن ورودی ۴۱۷.۵۰۸

 به ازاء هر کیلومتر پیمایش ۵۲.۵۶۷

 به ازاء هر دقیقه توقف ۱۸.۲۰۰

بی سیم و بخش خصوصی، ترمینال، شرکت‌های حمل و نقل ورودی ۲۴۴.۱۳۶

 به ازاء هر کیلومتر پیمایش ۴۹.۴۳۴

 به ازاء هر دقیقه توقف ۲۰.۳۵۶

۲‌‌‌‌- نرخ کرایه تاکسی‌های فعال در فرودگاه شیراز، تاکسی بی سیم، ترمینال‌های مسافربری، تاکسی راه آهن و شرکت‌های حمل و نقل از ساعت ۲۲:۳۰  لغایت ۶ صبح مشمول ۲۰ درصد افزایش می‌شود.

۳‌‌‌‌- از تاریخ ۱‌‌/۱‌‌/۱۴۰۳ این مصوبه لازم‌الاجرا و کلیه مصوبات مغایر با آن لغو می‌شود.

همچنین در این نشست لایحه شماره ۷۴۷۸۹۹/۱۴۰۲ مورخ ۱۱/۱۱/۱۴۰۲ شهرداری شیراز، در خصوص نرخ کرایه جابه‌جایی مسافر سرویس مدارس شهر شیراز در سال ۱۴۰۳، ارسالی از کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورا با حضور ۱۲ نفر اعضای شورا بررسی شد و مستند به ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و اصلاحات بعدی آن به تصویب رسید.

بر این اساس نرخ کرایه جابه‌جایی مسافر سرویس مدارس شهر شیراز در سال ۱۴۰۳ به شرح ذیل به تصویب رسید:

نوع خودرو نرخ ورودی برای هر نفر (ریال) نرخ هر کیلومتر برای هر نفر (ریال):

پراید و تیبا و مشابه ۸۸,۳۵۰,۰۰۰ ۴,۵۴۹,۲۵۰

سمند و مشابه ۹۶,۸۵۰,۰۰۰ ۵,۴۷۱,۲۸۰

پژو و مشابه ۹۷,۷۶۶,۴۰۰ ۵,۴۹۹,۳۶۰

ون ۵۵,۵۸۳,۰۰۰ ۲,۹۰۵,۴۷۵

مینی بوس ۵۸,۵۸۳,۵۰۰ ۱,۲۴۸,۵۲۵

 تبصره ۱- برای مسیرهای پرترافیک (حسب آیین‌نامه داخلی طرح ترافیک مدارس) به میزان ۱۰ درصد به نرخ ورودی و نرخ هر کیلومتر اضافه می‌شود.

تبصره ۲‌- جهت ارائه خدمات به مدارس خاص مانند مدارس استثنایی و ... به میزان ۵ درصد به نرخ ورودی و نرخ هر کیلومتر اضافه خواهد شد.

تبصره ۳‌- معادل ۷.۸ درصد هزینه محاسبه شده طی جدول شماره ۱ به‌عنوان هزینه بالاسری ستادی و پشتیبانی به نرخ نهایی هزینه هر دانش‌آموز اضافه خواهد شد.

تبصره ۴‌- از تاریخ ۱‌‌/۶‌‌/۱۴۰۳ این مصوبه لازم‌الاجرا و کلیه مصوبات مغایر با آن لغو می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر