بودجه شهرداری شیراز چهار برابر شد

شهردار شیراز گفت: عملکرد شورای اسلامی در شورای ششم شیراز باعث شد که بودجه ۶ هزار میلیارد تومانی شهرداری شیراز طی یکسال با افزایش ۳۰۰ درصدی به ۱۸ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

بودجه شهرداری شیراز چهار برابر شد

به گزارش مملکت آنلاین، محمدحسن اسدی چهارشنبه در آیین شصت‌وهفتمین مجمع مشورتی شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها به میزبانی شهر "شیراز،افزود: عملکرد شورای اسلامی در شورای ششم شیراز باعث شد که بودجه ۶ هزار میلیارد تومانی شهرداری شیراز طی یکسال با افزایش ۳۰۰ درصدی به ۱۸ هزار میلیارد تومان افزایش یابد و این در حالیست که در هیچ کلان‌شهری شاهد سه برابر شدن ظرفیت بودجه شهرداری نبودیم که این خود از ظرفیت شوراها است.

وی به اجرای جشنواره جهش عمرانی در کلانشهر شیراز اشاره کرد و اظهارداشت: سال گذشته ۱۲ مرحله از جشنواره جهش عمرانی در شهر شیراز اجرایی شد.

شهردار شیراز به راه‌اندازی و مسافرگیری خط ۲ مترو در شیراز بعنوان کلان‌شهر پیشرو در توسعه خدمات قطار شهری اشاره کرد و گفت: در حالی خط ۲ مترو شیراز در فاز یک بطول ۱۰ کیلومتر وارد چرخه مسافرگیری شده که خط یک مترو شیراز به طول ۲۵ کیلومتر روزانه ۱۲۰ هزار مسافر را جابجا می کند.

وی به دیدار شهرداران کلانشهرها با معاون اول رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: در این دیدار مسائل و مشکلات مطرح و برای رفع آنها دستور رسیدگی صادر شد.

اسدی به ۱۵ اردیبهشت ماه روز شیراز و تدارک یک هفته برنامه های متنوع برای این ایام پرداخت و خاطرنشان کرد: شهر شیراز در سوم خرداد ماه میزبان دومین همایش ملی سرمایه‌گذاری است که از تمام سرمایه‌گذاران برای حضور در این همایش دعوت می شود.

وی با تأکید به ظرفیت بی نظیر شورای عالی استانها افزود: متاسفانه تا به امروز از این ظرفیت شایسته به نحو مطلوب استفاده نشده است.

فقدان مدیریت واحد یکپارچه شهری و مشخص نبودن شهرداری به‌عنوان یک نهاد دولتی یا غیر دولتی ۲ چالش شهرداری‌ها است که شهردار کلانشهر شیراز به آن اشاره و اظهار امیدواری کرد: این اجلاس و نشست‌های تخصصی می‌تواند نتایج خوبی برای شهر شیراز و کلان‌شهرها داشته باشد.

شهردار شیراز به گردشگر پذیر بودن کلانشهر شیراز اشاره کرد و گفت: حضور سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گردشگر و زائر در تعطیلات نوروز نشان دهنده این است که شیراز شهر گردشگر پذیر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر