آغاز طرح سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: طرح سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند تا ۲۵ فروردین ماه سال بعد با حضور فعال بازرسان بهداشت محیط در ساعات اداری، غیراداری و روزهای تعطیل اجرا می شود.

آغاز طرح سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند

به گزارش مملکت آنلاین، محسن میرزائی در این باره افزود: این طرح در ایام نوروز و ماه رمضان با اولویت نظارت بر مراکز، اماکن حساس و همچنین نظارت بر سامانه های آبرسانی همزمان با سراسر کشور در استان یزد اجرا می‌شود.

وی هدف از اجرای طرح سلامت نوروزی را حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی و ایمنی آب و موادغذایی در سطح عرضه به منظور کاهش و کنترل بیماریهای مرتبط با آب و موادغذایی برشمرد.

معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به این که اجرای طرح سلامت نوروزی جزو وظایف بازرسان بهداشت محیط است، افزود: ارکان اصلی برنامه سلامت نوروزی و ماه رمضان شامل سه محور هماهنگی و مشارکت های درون بخشی و بین بخشی، آموزش و اطلاع رسانی عمومی،پایش، نظارت، بازرسی و گزارش دهی است.

میرزائی ادامه داد: در این طرح تعداد ۱۰۶ تیم بازرسی مشغول فعالیت هستند که شامل ۱۶۱ نفر از همکاران بهداشت محیط درکلیه شهرستانهای تابعه استان یزد است که درگیر برگزاری هر چه بهتر برنامه هستند.

وی تصریح کرد: در این طرح، بازدید از مراکز تهیه وتوزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، منابع ومخازن تامین آب آشامیدنی، کنترل مواد غذایی با استفاده از تجهیزات پرتابل و نمونه برداری از آب آشامیدنی و مواد غذایی انجام می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه همچنین از اجرای مانور برنامه سلامت نوروزی در کلیه شهرستانها از تاریخ ۱۵ اسفند ماه سال جاری خبر داد و گفت: این اقدام، یکی از مهمترین برنامه های سلامت محیط است که با اجرای آن اهمیت بهداشت،سلامت و امنیت غذایی بیشتر به عموم مردم آموزش داده می شود.

میرزائی از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی با شماره تلفن ۱۹۰ داخلی ۲ تماس گرفته و مشکل بهداشتی خود را مطرح کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر