فشار گاز احتمالا در مازندران افت خواهدکرد

مدیر عامل شرکت گاز مازندران نسبت به احتمال کاهش افت فشار گاز هشدار داد و از شهروندان خواست با توجه به سرمای هوا، در مصرف گاز طبیعی صرفه‌جویی کنند تا استان با کاهش افت فشار طی ۲ روز آینده مواجه نشود.

فشار گاز احتمالا در مازندران افت خواهدکرد

به گزارش مملکت آنلاین، قاسم مایلی رستمی با اشاره به افزایش مصرف روزانه گاز مازندران که به بیش از ۳۵ میلیون متر مکعب رسیده است، افزود: با ورود موج سرمای فراگیر و پایدار در سطح کشور و افزایش بی‌سابقه مصرف گاز، صرفه‌جویی سراسری برای عبور از روزهای سرد پیش رو ضروری است.

وی با توضی این که به ازای کاهش هر یک درجه دمای هوا مصرف گاز تا یک میلیون متر مکعب در مازندران افزایش می یابد، تصریح کرد: تا کنون با همکاری واحدهای صنعتی نسبت به استفاده از سوخت دوم، گاز خانگی، کشاورزی، اداری و آموزشی مازندران با افت و یا قطعی مواجه نشده است.

وی در عین حال با ذکر این نکته که طبق اعلام هواشناسی در ۲ روز آینده شدت سرما در مازندران بشتر خواهد شد، نسبت به احتمال کاشه افت فشار گاز هشدار داد و گفت: به همین دلیل علاوه بر قطع جریان گاز ویلاهای خالی در استان، عرضه سوخت گاز در جایگاه های سوخت سی ان جی استان نیز محدود شده است.

مدیر عامل شرکت گاز مازندران با اظهار این که مازندران با یک میلیون و ۴۷۷هزار مشترک خانگی از استان های پرمصرف انرژی گاز در منازل کشور محسوب می شود، توضیح داد:جریان مصرف گاز این خطه شمالی همواره با فراگیری برف و باران و سرمای زیر صفر درجه در مناطق مختلف کشور تحت شعاع قرار می گیرد، چراکه لوله گاز مازندران بیشترین فاصله را از منابع گازی کشور دارد به همین دلیل برقراری توازن در مصرف و تولید این انرژی ضروری است.

مایلی رستمی به رعایت نکات صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی هم اشاره کرد و گفت : استفاده از روش های مختلف از قبیل استفاده از پرده های ضخیم برای ورودی منازل و اتاق ها، لباس مناسب و تنظیم دمای منزل بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد از مواردی است که می توان با بکارگیری آن ضمن صرفه جویی در مصرف گاز و کاهش هزینه مصرف گاز، امکان استفاده سایر هموطنان را از این نعمت خدادادی فراهم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر