آغاز تولید برق در واحد شماره ۲ بخار نیروگاه لوشان

مدیرعامل نیروگاه لوشان با بیان اینکه واحد شماره ۲ بخار نیروگاه لوشان وارد مدار تولید شد، گفت: این واحد پس از انجام تعمیرات، وارد مدار تولید و با شبکه سراسری برق سنکرون شد.

آغاز تولید برق در واحد شماره ۲ بخار نیروگاه لوشان

به گزارش مملکت آنلاین، سید علیرضا موسوی در گفت وگو با خبرنگاران، از فعالیت مجدد واحد شماره ۲ نیروگاه لوشان خبر داد و اظهار کرد: واحد شماره ۲ بخار نیروگاه شهید بهشتی لوشان که از آذرماه امسال جهت تعمیرات توربین از مدار تولید خارج شده بود، پس از انجام تعمیرات، وارد مدار تولید شد و با شبکه سراسری برق سنکرون شد.

وی ادامه داد: در این تعمیرات بخش‌های مختلف توربین شامل LP مورد بازدید قرار گرفت و پس از تعویض برخی یاتاقان‌ها در مجموعه توربوژنراتور و در نهایت با انجام بالانس، در مدار تولید قرار گرفت.

مدیرعامل نیروگاه شهید بهشتی لوشان افزود: در حال حاضر واحد شماره ۲ گازی و واحد شماره یک بخار به ترتیب در حال تعمیرات اساسی و تعمیرات میان دوره‌ای هستند که تا قبل از شروع پیک تابستان ۱۴۰۳ وارد مدار تولید شوند.

موسوی نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی لوشان را دارای دو واحد بخاری ۱۲۰ مگاواتی و دو واحد گازی ۶۰ مگاواتی با بیش از نیم قرن سابقه تولید برق دانست و خاطرنشان کرد: این نیروگاه نقش به‌ سزایی در پایداری شبکه برق شمال کشور دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر