دو طایفه دزفول بعد از ۶ سال صلح کردند

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: شورای حل اختلاف دزفول در قالب پویش "به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم" موفق به ایجاد صلح وسازش میان ۲ طایفه در این شهرستان پس از ۶ سال نزاع شد.

دو طایفه دزفول بعد از ۶ سال صلح کردند

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، علی دهقانی سه شنبه افزود: اختلاف بر سر اراضی کشاورزی در شهر امام از توابع شهرستان دزفول در سال ۹۷ منجر به نزاع طولانی بین ۲ طایفه شد که خسارت‌های مالی فراوانی به منازل و ادوات کشاورزی طرفین وارد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع و تشکیل چندین پرونده در دادسرا و دادگاه‌های دزفول، این پرونده به کارگروه ویژه متشکل از اعضای شعبه‌های ۱۷ و ۱۰ شورای حل اختلاف شهرستان ارجاع و متعاقب آن نشست‌های متعددی با بزرگان طرفین توسط صلح یاران و هیات‌های صلح برگزار شد.

رییس کل دادگستری خوزستان بیان کرد: با تلاش‌های شورای حل اختلاف، صلح یاران و هیات‌های صلح دزفول و به برکت اعیاد ماه شعبان و در راستای پویش "به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم" با جلب رضایت اولیای دم، بین این ۲ طایفه صلح و سازش ایجاد شد.

وی گذشت خانواده‌های اولیای دم را مورد تجلیل قرار داد و افزود: جلوگیری از وقوع چنین نزاع و اختلاف‌هایی با استفاده از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدانی که بین مردم مقبولیت دارند باید مورد توجه جدی باشد.

دهقانی گفت: برخی حوادث ریشه تشکیل پرونده‌های متعدد در محاکم قضایی و سلب آرامش مردم می‌شود که می‌توان ضمن اجرای برنامه‌ها و آموزش‌های پیشگیرانه، با ترویج فرهنگ گذشت و بخشش از آن جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر