کاهش شدید آب ورودی به سد مجن استان سمنان

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: حجم آب ورودی به مخزن سد مجن طبق آخرین گزارش‌ها در فصل پاییز ۱۴۰۲ در مقایسه با سال گذشته طبق سنجش‌ها ۷۰ درصد کاهش یافت.

کاهش شدید آب ورودی به سد مجن استان سمنان

به گزارش مملکت آنلاین، حمید احسانی افزود: با توجه به کاهش بارندگی‌ها، اکنون میزان آب ورودی به سد مجن به ۱۵۰ لیتر بر ثانیه کاهش یافته است.

وی بیان کرد: میزان آب ورودی به سد مجن در گذشته ۷۰۰ لیتر بر ثانیه بود که در زمان حاضر این میزان ورودی به بیش از نصف کاهش یافت.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان اضافه کرد: خروجی مخزن سد مجن، با توجه به کاهش بارندگی و خشکسالی، محدود شد و به دلیل اعمال محدودیت خروج آب از سد، میزان ذخیره آب امسال در پشت این سد با وجود کاهش بارندگی، پنج تا ۶ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

احسانی با بیان اینکه حجم مخزن سد مجن در تراز عادی سالانه سه میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب است، تصریح کرد: ذخیره آب سد مجن در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به کاهش حقابه کشاورزی از سد مجن ناشی از تداوم خشکسالی‌ها و کاهش بارندگی‌ها، گفت: اگر در ماه‌های پایانی امسال و بهار ۱۴۰۳ بارندگی مناسب باشد، می‌توان امیدوار بود تا حدی کمبود منابع آبی جبران شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر