هدف‌گذاری کشت قراردادی در نیم میلیون هکتار از اراضی استان همدان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از هدف‌گذاری کشت قراردادی در ۵۱۹ هزار هکتار از اراضی استان خبر داد و گفت: این مهم در راستای حمایت از تولید و کشاورزان اجرا می‌شود.

هدف‌گذاری کشت قراردادی در نیم میلیون هکتار از اراضی استان همدان

به گزارش مملکت آنلاین، شهرام پرورش مزیت‌های کشت قراردادی را برشمرد و اظهار کرد: در سال زراعی جاری هدف‌گذاری کشت قراردادی در ۵۱۹ هزار هکتار از اراضی استان است. 

وی با اشاره به اینکه این ابلاغ، محصولاتی همچون گندم، جو، کلزا، گلرنگ و کاملینا را دربرمی‌گیرد، افزود: بهره‌بردارانی که اقدام به کشاورزی قراردادی کنند از ۲۰ درصد تخفیف بیمه محصول و کمک هزینه حمل محصول به مراکز خرید به ازای هر تن محصول تحویلی به مراکز خرید تضمینی، مبلغ ۱۵۰ هزار تومان بهره‌مند می‌شوند.

پرورش با تاکید بر ثبت نام و شرکت در این طرح ملی خاطرنشان کرد: کشاورزان علاوه بر مراجعه حضوری به مراکز جهادکشاورزی می‌توانند با ورود به سامانه هوشمند کشاورزی قراردادی به آدرسhttps://gtc.ir و یا نصب اپلیکیشن مربوطه که در سامانه قابل دریافت است اقدام به ثبت اطلاعات و عقد قرارداد کنند.  

وی در ادامه با اشاره به فرآیند عقد قرارداد اعم از ثبت نام، دریافت استعلام از مراکز مختلف، بانک کشاورزی، بیمه و جهادکشاورزی در سامانه اضافه کرد: کشاورزان در این حوزه با سه مجری دولتی و غیردولتی طرف قرارداد هستند.

پرورش با تأکید بر اینکه مراکزی مانند اداره کل غله و خدمات بازرگانی و تعاون روستایی برای گندم و دانه‌های روغنی، شرکت پشتیبانی امور دام و تعاون روستای نیز برای محصول جو تعیین شده است،  تصریح کرد: این مهم در راستای حمایت از تولید و کشاورزان اجرا می‌شود. 

وی در پایان گفت: یکی از پارامترهای اجرای الگوی کشت اجرای کشاورزی قراردادی است به نحوی که در سال زراعی جاری عمدتا کشت‌های پاییزه استان زیر پوشش کشت قراردادی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر