تولید ۷.۸ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان مازندران

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مازندران استان کشاورزی کشور است و ۹۵ درصد عرصه‌های استان درگیر فعالیت‌های بخش کشاورزی است.

تولید ۷.۸ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان مازندران

به گزارش مملکت آنلاین، بابلک مومنی امروز در جلسه مسئولین حوزه نمایندگی سازمان جهاد کشاورزی استان‌های منطقه یک کشور اظهار کرد: بی شک جهاد کشاورزی مازندران بزرگترین دستگاه اجرایی عملیاتی در سطح استان محسوب می‌شود و تنوع و گستردگی زیادی دارد.

وی با بیان اینکه من فرزند سازمان جهاد کشاورزی مازندران هستم و حیات شغلی خود را از جهاد کشاورزی آغاز کردم، افزود: جایگاه‌ها رفتنی است اما تنها چیزی که باقی می‌ماند رفتارهایی است که باید پاسخگوی آن باشیم.

این مسئول اضافه کرد: مازندران استان کشاورزی کشور است و ۹۵ درصد عرصه‌های استان درگیر فعالیت‌های بخش کشاورزی است.

مومنی با اشاره به اینکه مازندران قطب اول تولید و محور تولید محصولات استراتژیک است که نقش اساسی در سبد امنیت غذایی کشور دارد، خاطرنشان کرد:  تولیدات محصولات کشاورزی استان مازندران ۷.۸ میلیون تن است و شاید نسبت به برخی استان ها به لحاظ کمی حجم تولیدات استان ما کم باشد اما ارزش اقتصادی بالاتری را نسبت به سایر استان‌ها داریم.

وی تصریح کرد: با تحول زیرساختی می‌توان ضریب کشت محصولات کشاورزی استان را ارتقا داد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه رسالت اصلی بخش کشاورزی ارتقاء عملکرد و تولید بود اما زمانی که بازرگانی هم به این وزارتخانه محول شد بخش زیادی از انرژی همکاران صرف این موضوع می‌شود، افزود: اگر بر روی برندینگ محصولات کشاورزی کار شود می‌توان بازار کشورهای دنیا را فتح کرد به‌شرطی که شرایط و امکانات صادرات محصولات کشاورزی فراهم شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر