بانک‌ها، مهم‎‌ترین عامل کندی مقاوم سازی مساکن روستایی در همدان

رئیس بنیاد مسکن شهرستان همدان گفت: ۵۳ درصد از واحدهای مسکن روستایی این شهرستان بهسازی و مقاوم‌سازی شده است.

بانک‌ها، مهم‎‌ترین عامل کندی مقاوم سازی مساکن روستایی در همدان

به گزارش مملکت آنلاین، داوود سوری اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی تاکنون در این شهرستان ۵۳ درصد این واحدها مقاوم سازی شده است و مابقی نیازمند بازسازی و مقاوم سازی هستند.

براساس گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان همدان، وی افزود: در شهرستان همدان ۲۳ هزار و ۶۱۱ واحد مسکن روستایی وجود دارد که از این تعداد ۱۲ هزارو ۶۰۰ واحد آن پایان کار دریافت کرده اند.

رئیس بنیاد مسکن همدان مطرح کرد: سهمیه بهسازی و مقاوم سازی روستاهای همدان ۱۷۰۰ فقره است که از این تعداد ۱۴۲۰ فقره به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و از این تعداد افراد معرفی شده، ۷۵۰ نفر موفق به عقد قرارداد با بانک‌ها شده‌اند.

سوری با اشاره به کم‌کاری بانک‌ها و همکاری در پرداخت تسهیلات مسکن ادامه داد: عدم همکاری بانک ها و سخت گیری برای پرداخت تسهیلات مسکن می تواند لطمه ای جدی به این موضوع وارد کند و باعث شده روند عقدقرارداد تسهیلات مسکن روستایی به کُندی انجام شود.

وی در ادامه با بیان اینکه هنوز ضمانت زنجیره‌ای در بانک‌های عامل همدان محقق نشده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر گرانی مصالح موجب شده متقاضیان رغبتی برای دریافت تسهیلات نشان ندهند چراکه تسهیلاتی که دریافت می کنند اندکی از ساخت و ساز را پوشش می دهد و به علت اینکه بیشتر متقاضیان از قشر محروم محسوب می شوند بنابراین در زمینه آورده متقاضیان مشکلاتی وجود دارد.

سوری با اشاره به اینکه با ابلاغ تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومان برای مسکن روستایی دغدغه این موضوع رفع خواهد شد، گفت: بر این اساس باید بانک‌های عامل همکاری خوبی را با مردم داشته باشند تا متقاضیان بتوانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند و سرپناه امنی برای خود و خانواده‌شان ایجاد کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر