برنامه ریزی بنیاد مسکن برای مقاوم سازی ۵.۲ میلیون واحد مسکونی روستایی در سراسر کشور تا پایان ۱۴۱۰

معاون بنیاد مسکن گفت: طبق برنامه ریزی به عمل آمده تلاش می شود تا سال ۱۴۱۰ تمام پنج میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی کشور مقاوم سازی شود و این برنامه در گیلان می تواند دو تا سه سال زودتر به اتمام برسد.

برنامه ریزی بنیاد مسکن برای مقاوم سازی ۵.۲ میلیون واحد مسکونی روستایی در سراسر کشور تا پایان ۱۴۱۰

به گزارش مملکت آنلاین، مجید جودی امروز در نشست شورای هماهنگی بانک های استان گیلان، از هدفگذاری سالانه برای مقاوم سازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت خبر داد و اظهار کرد: در همین رابطه سال گذشته سهمیه ای ۱۹۰ هزار واحدی در کشور تعریف و برنامه ریزی شد.

وی سهم استان گیلان از برنامه مقام سازی را ۷۵۰ واحد دانست و افزود: امسال هم به همین میزان برای استان در نظر گرفته می شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه گیلان اکنون با شاخص ۵۷ درصدی در حوزه مقاوم سازی مسکن روستایی از میانگین کشوری جلوتر است، تصریح کرد: طبق برنامه ریزی به عمل آمده تلاش می شود تا سال ۱۴۱۰ تمام پنج میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی کشور مقاوم سازی شود و این برنامه در گیلان می تواند دو تا سه سال زودتر به اتمام برسد.

جودی همچنین با اشاره به افزایش صد درصدی تسهیلات بانکی به مقاوم سازی و نوسازی مسکن روستایی تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان، خاطرنشان کرد: این افزایش تسهیلات روند اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت را تسریع می کند.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز درخصوص نهضت ملی مسکن در استان، گفت: در حال حاضر میانگین مقاوم سازی در مساکن روستایی کشور ۵۲ درصد است؛ در حالی که این رقم در گیلان هم اکنون از ۵۷ درصد فراتر رفته است.

وی با اشاره به اینکه افزایش مقاوم سازی مسکن روستایی نباید باعث سستی در ادامه این روند شود، تصریح کرد: مدیران عامل بانک ها و متولیان بنیاد مسکن باید تمام تلاش خود را برای رسیدن به مقاوم سازی صد درصدی مسکن روستایی در گیلان به کار بگیرند.

استاندار گیلان از روند اعطای تسهیلات به مسکن مددجویان کمیته امداد در گیلان انتقاد کرد و افزود: بانک های عامل همگام با توسعه طرح مسکن روستایی به حمایت از اجرای طرح مسکن مددجویان و محرومان نیز توجه داشته باشند.

عباسی اظهار کرد: باید با تعامل میان بخشی و همدلی دستگاه های مجری و نیز شورای هماهنگی بانک های گیلان و ارتباط با مرکز، نهضت ملی مسکن در بستر عدالت اجتماعی به عینیت برسد.

وی از بنیاد مسکن کشور خواست در حوزه تخصیص منابع به ویژه کمک های بلاعوض به استان گیلان توجه ویژه داشته باشد.

حامد دائمی، مدیرکل بنیاد مسکن گیلان نیز در این جلسه، نهضت ملی مسکن را یکی از دغدغه های دولت خواند و یادآور شد: سالانه باید ۴۵۰۰ واحد مسکن در استان ساخته شود، اما طی دو سال اخیر عملیات بیش از ۱۰ هزار واحد در روستاهای استان شروع شده که ۲۰۷۲ واحد به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: برای سال ۱۴۰۱ نیز ۶۵۸۵ واحد سهمیه در قالب معرفی به ۹ بانک واگذار شد که ۶۱۷۳ واحد از اعتبارات سال گذشته به بانک ها معرفی شدند و ۳۱۵۷ واحد به مرحله فونداسیون رسیده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر