اولین جشنواره لیمو در قصرشیرین برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قصرشیرین از برگزاری اولین جشنواره لیمو قصرشیرین در روز جمعه (۱۷ آذر) خبرداد.

اولین جشنواره لیمو در قصرشیرین برگزار می‌شود

به گزارش مملکت آنلاین، بهرنگ بابایی بااشاره به برنامه ریزی برای برگزاری این رویداد، اظهارکرد: اولین جشنواره لیمو قصرشیرین روز جمعه این هفته(۱۷آذر) از ساعت ۱۴ تا ۱۷ عصر در محل یکی از نهالستان های این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: باتوجه به اینکه لیمو یکی از برندهای اصلی شهرستان قصرشیرین است که در کشور معروف شده، لذا برگزاری این رویداد در دستور کار قرار گرفت.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان قصرشیرین با بیان اینکه این رویداد گردشگری یک روزه خواهد بود، افزود: اجرای موسیقی محلی، مسابقه پخت غذاهای محلی و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی از برنامه های جانبی این جشنواره است.

وی ادامه داد: در این جشنواره محصولات کشاورزی تولیدی شهرستان همچون لیمو و پرتقال‌لیمو، خرما و فرآورده های آن، آبزیان گرمابی و ... نیز برای گردشگران عرضه می شود.

به گفته این مسئول، در سه غرفه صنایع دستی این جشنواره هم محصولات حصیری به عنوان رشته بومی شهرستان، چرم دوزی، گلیم و گیوه هم عرضه خواهد شد.

بابایی در ادامه در خصوص چرایی شهرت لیموی قصرشیرین هم گفت: لیموی این شهرستان از گذشته معروف بوده و از مرغوب ترین لیموهای کشور است که رگ تلخی سایر لیموها را ندارد، بنابراین به شدت از آن استقبال می شود.

وی در ادامه به سایر ظرفیت های گردشگری این شهرستان هم اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه قصرشیرین تنها شهرستانی در استان است که در آن خرما تولید می شود و خرمای آن کیفیت بالایی دارد، در تلاشیم جشنواره خرمای قصرشیرین را هم برای اواخر تابستان سال آینده طرح ریزی کنیم.

رئیس میراث فرهنگی قصرشیرین در بخش دیگری از این گفت و گو از قصرشیرین به عنوان یکی از مقاصد پرندگان مهاجر هم یاد کرد و افزود: باتوجه به وجود منابع آبی متعدد در این شهرستان و استخرهای پرورش ماهی، هرساله در برخی از ماه های سال شاهد کوچ پرندگان مهاجر به این شهرستان هستیم، لذا در تلاشیم تا با همکاری محیط زیست رویدادی را هم در این حوزه تعریف کنیم.

وی در ادامه یکی دیگر از ظرفیت های مهم شهرستان قصرشیرین را وجود بناهای تاریخی متعدد عنوان کرد و گفت: در این شهرستان حدود ۲۴۰ اثر تاریخی شناسایی شده که از این تعداد ۶۸ اثر به ثبت ملی رسیده است.

به گفته این مسئول، کاخ خسرو، چارقاپی، کانال آبرسانی ساسانی، نهر شاه گدار، کاروانسرای شاه عباسی و ... از مهمترین آثار تاریخی این شهرستان هستند.

وی به درگیری مستقیم این شهرستان در هشت سال جنگ تحمیلی هم اشاره کرد و گفت: یادمان بیمارستان مخروبه، یادمان شهید بهشتی و تپه دیده بانی شهدای سومار هم از جمله یادگارهای به جای مانده از هشت سال جنگ تحمیلی در این شهرستان هستند که به ثبت ملی هم رسیده اند.

بابایی در پایان به وجود تعدادی هتل در این شهرستان هم اشاره ای داشت و افزود: اگر گردشگران بخواهند شب را در این شهرستان اقامت داشته باشند، هتل های قصرشیرین آماده پذیرایی از آنها هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر