آغاز برداشت چندرقند در قصرشیرین

رییس جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: برداشت چغندرقند از سطح ۱۴۱ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

آغاز برداشت چندرقند در قصرشیرین

به گزارش مملکت آنلاین، جبار خدامرادی افزود: پیش‌بینی می‌شود که از هر هکتار ۶۰ تا ۷۰ تن محصول چغندرقند برداشت شود.

وی با بیان اینکه محصول چغندرقند تاکنون در بیش از ۶۰ هکتار از اراضی برداشت شده است، گفت: کشت چغندرقند یک فرصت بسیار خوب است که باعث ایجاد اشتغال بهتری در بخش کشاورزی شهرستان می‌شود.

رییس جهاد کشاورزی قصرشیرین در ادامه اظهار کرد: از کاشت تا برداشت محصول چغندرقند به صورت مکانیزه است و خرید محصول نیز به صورت تضمینی توسط کارخانه‌های قند انجام می‌شود.

خدامرادی ادامه داد: پیش بینی می شود در مجموع حدود ۱۰ هزار تُن محصول از مزارع چغندر این شهرستان برداشت شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین نیز گفت: برداشت چغندرقند یک ماه ادامه دارد و روزانه محصولات برداشت شده توسط کامیون از مزارع حمل و تحویل کارخانه قند می‌شود.

«حجت خدرویسی» افزود: این شهرستان مستعد کشت چغندرقند پاییزه است و این محصول یک الگوی مناسب برای رعایت تناوب کشت در کنار غلات محسوب می‌شود.

وی یکی از مشکلات شهرستان را کمبود ادوات و ماشین آلات برداشت بیان کرد و گفت: با حمایت از چغندرکاران و ارائه تسهیلات برای خرید ادوات ست برداشت می توان این مشکل را مرتفع کرد.

معاون فرماندار قصرشیرین گفت: نیاز به آبیاری کمتر و مقاومت به تنش ها و استرس های محیطی، تناوب کشت و بالا بردن کیفیت خاک جهت محصول بعدی و مبارزه فیزیکی با رشد علف های هرز در خود مزرعه و حذف بذر علف های هرز در کشت های بعدی که تناوب هستند از مزایای کشت این محصول است.

او ادامه داد : کارخانه های قند استان محصول چغندر قند را از کشاورزان خریداری می کنند و علاوه بر پرداخت بهای این محصول صنعتی مشوق هایی هم از جمله کرایه حمل و قند و تفاله به پیمانکاران طرف قرارداد خواهد داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر