امسال ۱۶۰ هزار هکتار نخود در استان کرمانشاه کشت خواهدشد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برآورد کرد، امسال کشت نخود در مزارع استان به ۱۶۰ هزار هکتار برسد.

امسال ۱۶۰ هزار هکتار نخود در استان کرمانشاه کشت خواهدشد

به گزارش مملکت آنلاین، فرهاد شریفی با بیان اینکه پیش‌بینی می شود امسال ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت نخود برود، گفت: در پی افزایش سهم نخود پاییزه از کشت نخود در استان هستیم.

وی با اشاره به تهیه بذر کافی نخود پاییزه در استان، گفت: بذر رسمی گواهی شده نخود پاییزه به میزان زیاد در استان موجود است، لذا از کشاورزان می خواهیم اهتمام بیشتری برای کشت نخود پاییزه داشته باشند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: ادوات مکانیزه کشت پاییزه نخود شامل بذرکار و هد برداشت نخود هم در استان موجود است.

شریفی در ادامه با بیان اینکه کشت نخود یک کشت خوب جهت رعایت تناوب زراعی با غلات شامل گندم و جو دیم است، کشت آن را به کشاورزان توصیه کرد.

شریفی با بیان اینکه سال زراعی گذشته در مجموع بیش از ۱۵۱ هزار هکتار نخود در استان کرمانشاه کشت شد، گفت:سال زراعی گذشته ۲۳ هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی استان به کشت نخود پاییزه، ۱۷ هزار و ۹۰۰ هکتار به کشت نخود انتظاری و ۱۰۹ هزار و ۵۰۰ هکتار به کشت بهاره نخود اختصاص پیدا کرد.

 وی یادآور شد: سال زراعی گذشته در مجموع حدود ۲۰۰ هزار تن نخود در استان کرمانشاه تولید شد.

وی در ادامه با بیان اینکه کرمانشاه بزرگترین تولید کننده نخود در کشور است، گفت: استان کرمانشاه هم در زمینه سطح زیر کشت و هم در زمینه تولید نخود در کشور سرآمد است.

شریفی سپس با بیان اینکه هم اکنون کشت نخود پاییزه در شهرستان‌های معتدل و سرد استان در حال انجام است، گفت: کشاورزان تا اواسط آذر  برای کشت پاییزه نخود فرصت دارند.

وی افزود: کشاورزان از اواسط آذر ماه تا اواخر بهمن ماه برای کشت انتظاری نخود فرصت داشته و بعد از آن باید نخود بهاره بکارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر