پیش‌بینی برداشت ۵۶۰ هزار تن گوجه فرنگی در استان بوشهر

استاندار بوشهر گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده ۵۶۰ هزار تن گوجه فرنگی تا پایان فصل برداشت در اراضی این استان تولید می‌شود.

پیش‌بینی برداشت ۵۶۰ هزار تن گوجه فرنگی در استان بوشهر

به گزارش مملکت آنلاین، احمد محمدی زاده در بازدید از اراضی کشاورزی استان بوشهر اظهارکرد: برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر از مزیت های حوزه کشاورزی است و امسال کیفیت محصول بالاتر رفته است.

وی تصریح کرد: تلاش برای بازاریابی و صادرات گوجه فرنگی جزو اولویت های استان بوشهر است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز با بیان اینکه در ماه‌های آذر و دی بالای ۱۰۰ هزار تن گوجه فرنگی از اراضی کشاورزی استان بوشهر برداشت می‌شود افزود: این میزان محصول به بازار استان‌های مختلف عرضه و ارسال می‌شود که زمینه کاهش قیمت این محصول در بازار را فراهم می‌کند.

 کبری توکلی با بیان اینکه سال گذشته ۲۰۰ هزار تن گوجه فرنگی استان بوشهر صادر شد گفت: گوجه فرنگی خارج از فصل استان بوشهر به سختی تولید می شود و هزینه تولید آن بالا است.

وی یادآورشد: هزینه تولید محصول در یک هکتار اراضی گوجه فرنگیسه تا چهار میلیارد ریال است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی در مزارع از۱۵۰ تا۲۳۰ هزار ریال بستگی به کیفیت آن عرضه می شود.

توکلی ادامه داد: گوجه فرنگی گلخانه ای که با بسته بندی ویژه عرضه می شود قیمت آن متفاوت است ولی تولیدکنندگان در مزارع کشاورزی استان بوشهر گوجه فرنگی را به قیمت معقول عرضه می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر