برخلاف کشورهای دیگر، در تهران پارکی برای معلولین نداریم / ۱.۴ میلیون خانوده معلول تحت پوشش بهزیستی هستند

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: خانواده‌های معلول تحت پوشش بهزیستی از مرز یک میلیون و ۴۰۰ هزار عبور کرده‌ است.

برخلاف کشورهای دیگر، در تهران پارکی برای معلولین نداریم / ۱.۴ میلیون خانوده معلول تحت پوشش بهزیستی هستند

به گزارش مملکت آنلاین، علی محمد قادری در یکصد و نود و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران که به عنوان مهمان ویژه حضور داشت گفت: کمبود منابع همواره وجود داشته اما متصل شدن به توان خیرین و مردم بسیار اهمیت دارد و ما در سازمان بهزیستی یاری گری اجتماعی را مرور کردیم. در به میدان آوری نهادها، شکل گیری ادبیات فاخری صورت گرفته و مصادیق برجسته و روح افزا و غرور آفرین ملی را در این عرصه شاهد هستیم.

وی با تأکید بر اینکه بر اساس آمایش‌ها ممکن است ۱۰ درصد از جمعیت هر جامعه معلول باشند، تاکید کرد: باید ائتلاف جمعی بین مردم و دولت شکل بگیرد تا بتوان خدمات رسانی به معلولان را مدیریت کرد. ۹۵۰ خانوار دارای عضو معلول مشمول مستمری دولت بودند.

وی ادامه داد: در کمتر از ۲ سال بیش از ۵۰۰ هزار خانوار به آمار قبلی اضافه شد و تعداد خانواده‌های معلول تحت پوشش از مرز یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار عبور کرده‌است. در ماه‌های آینده برای اولین بار آزمون اختصاصی استخدام افراد دارای معلولیت در سراسر کشور برگزار می‌شود. چهار هزار و ۳۰۰ نفر از نخبگان جذب تمام دستگاه‌ها خواهند شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: در دنیا تم پارک‌هایی برای معلولین ایجاد شده اما متأسفانه در تهران شاهد احداث چنین پارک‌هایی نیستیم و تقاضا داریم این ظرفیت در پایتخت ایجاد شود. بیش از ۱۲ هزار نفر در سطح شهر معاینه پزشکی شده‌اند. تقاضای ما این است که میز خدمت محله محور هوشمند با همکاری شهرداری و شورا بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد تا ظرفیت سازی اجتماعی در سطح شهر محقق شود.

قادری به عضویت شهردار تهران در شورای اجتماعی کشور اشاره کرد و افزود: پس از سالها ۲۰ آذرماه جلسه این شورا برگزار خواهد شد و از شهردار تهران درخواست داریم در این شورا حضور یابد.

رییس سازمان بهزیستی کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به پرسش اعضای شورا گفت: در جریان خدماتی که مدیریت شهری به معلولان ارائه می‌دهد، قرار نمی‌گیریم. شهردار تهران عضو هیئت دولت است و ما اسامی ساختمان‌های نامناسب برای معلولان را اعلام می‌کنیم و درخواست داریم شهرداری وارد شود.

وی با بیان اینکه سالانه ۶۰ هزار نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای به جمعیت معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی اضافه می شوند تاکید کرد: ما به بحث معلولیت پیش از تولد و در حوزه ژنتیک وارد شده‌ایم و تا دوران سالمندی نیز به افراد و پس از فوت به خانواده‌ها خدمات ارائه می‌دهیم.

رییس بهزیستی کشور ادامه داد: هرماه جلسه‌ای را برای مناسب سازی معابر برگزار می کنیم اما مدیران تراز شهرداری تهران در این جلسه حضور پیدا نمی‌کنند. حق مسئولیت اجتماعی برای کارخانجات و فضاهایی که معلولیت را ایجاد می‌کنند، باید در نظر گرفته شود. 

قادری با تأکید بر اینکه برای اولین بار استانداردسازی خودروها برای معلولان مصوب شده است افزود: خودروسازان در جریان نبودند که باید چه الزاماتی را برای معلولان در خودروها ایجاد کنند. ۱۲۰ هزار نفر را در مراکز نگهداری می‌کنیم و در رسانه صندلی و جایگاهی نداریم. در میان این افراد کارمندان و افراد ثروتمند نیز حضور دارند؛ کار انجام و امور اداره می‌شود اما درخواست داریم که همکاری صورت بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر