ماجرای چاقو خوردن پرستار بیمارستان یاسوج و اعتصاب پرستاران چیست؟

یکی از پرستاران بخش اورژانس بیمارستان شهید جلیل یاسوج شامگاه جمعه توسط همراه یک بیمار با چاقو مورد حمله قرار گرفت و به شدت آسیب دید.

ماجرای چاقو خوردن پرستار بیمارستان یاسوج و اعتصاب پرستاران چیست؟

به گزارش مملکت آنلاین، پرستاران بیمارستان شهید جلیل یاسوج امروز شنبه در پی مورد حمله قرار گرفتن یکی از همکاران خود با اعتصاب ،خواستار تامین امنیت فیزیکی خود در محل کار شدند.

پرستاران با اعتصاب دسته جمعی و جمع شدن در سالن آمفی تئاتر بیمارستان شهید جلیل با ابراز گلایه از سهل انگاری مسوولان در استقرار مامور نیروی انتظامی در بیمارستان خواستار تامین امنیت جانی خود شدند.

این پرستاران برخورد همراهان بیمار و ضرب و شتم خود را موضوعی جدید ندانسته و گفتند : همراهان بیمار با حمل سلاح سرد پرستاران زیادی را تاکنون زخمی و ضرب و شتم کرده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم گفت: تامین امنیت پرستاران به یک چالش جدی در کهگیلویه وبویراحمد تبدیل شده است.

محمود شهامت با اشاره به اینکه تاکنون پرستاران زیادی طی این سالها در مراکز درمانی مورد ضرب و شتم همراهان بیمار قرار گرفته اند ،افزود: هر چند این چالش سراسری است ولی باید با متخلفان برخورد جدی شود.

وی تاکید کرد: در صورتی که تا پایان آذرماه امنیت پرستاران بیمارستان شهید جلیل یاسوج به هر نحوی برقرار نشود از این پست استعفا خواهم داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز تامین امنیت پرستاران را دغدغه به حق این نیروهای خدوم دانست و افزود: برنامه ریزی لازم برای بررسی این چالش در دستور کار علوم پزشکی خواهد بود.

سعید جاودان سیرت تصریح کرد: با تشکیل یک کارگروه علاوه بر تامین امنیت مراکز بهداشتی و درمانی با متخلفین برخورد قانونی لازم خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این موضوع نیازمند فرهنگ سازی در سطح وسیع است ،گفت: برای جلوگیری از این چالش نیاز است دانشگاه از همه ظرفیت ها برای تامین امنیت کارکنان بیمارستان شهید جلیل یاسوج استفاده کند.

جاودان سیرت ادامه داد: ضارب پرستار بخش اورژانس بیمارستان شهید جلیل دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده است.

سید جواد هاشمی مهر اضافه کرد: این مشکل تنها مربوط به این استان نیست و در سراسر کشور شاهد این اتفاقات تلخ و ناگوار هستیم و نیاز است برای جلوگیری از مشکلات دیگر مدیریت شود.

وی تاکید کرد: باید درآمد حاصل از بیمارستان برای تامین تجهیزات مورد نیاز و تامین نیروی انسانی لازم برای جلوگیری از این مشکلات هزینه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر