افزایش تولید سیب در استان تهران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به پایان برداشت سیب از باغات این استان گفت: تولید سیب در استان تهران به بالغ بر ۳۲۰ هزار تن رسیده است که نسبت به سال گذشته ۱۰ هزار تن افزایش نشان می‌دهد.

افزایش تولید سیب در استان تهران

به گزارش مملکت آنلاین از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، جبرئیل برادری روز چهارشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: ۹ هزار و ۱۱۴ هکتار از باغ های این استان به کشت این محصول اختصاص دارد که این میزان حدود پنج درصد کل سطح زیر کشت باغ های سیب در کشور است.

وی افزود: در سیب درختی، هرساله استان تهران ۳۱۹هزارتن تولید دارد که ۱۱درصد سهم تولیدات ما درسطح کشور است و جایگاه سوم کشوری را داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خاطرنشان کرد: ۲ شهرستان در کشور وجود دارد که بیشترین سهم را در تولید سیب دارد که اول شهرستان ارومیه با ۳۹۷ هزار تن و شهرستان دماوند با ۲۱۵ هزار تن در جایگاه دوم به میزان تولید هر چند کیفیت سیب دماوند قابل مقایسه نیست.

برادری ادامه داد: شهرستان دماوند بیشترین سطح باغات و بیشترین میزان تولید را با حدود ۲۱۵ هزار تن محصول سیب به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: شهرستان های شمیرانات با ۴۸ هزار تن و فیروزکوه با ۳۷هزار تن بعد از دماوند بیشترین میزان تولید سیب را درسطح استان دارند.

برادری تاکید کرد: باغداران استان تهران از نظر عملکرد بالاترین عملکرد را در تولید سیب دارند؛ امسال نیز باغداری با ۳۶تن در هکتار به عنوان نمونه کشوری از استان تهران معرفی شده است.
این مسئول گلدن دلیشز و رد دلیشز را از بالاترین ارقام سیب تولیدی استان تهران دانست و یادآور شد: کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و ترکمنستان به ترتیب واردکنندگان سیب از ایران بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظر